כניסה הרשמה צור קשר

חדשות בטיחות וגיהות מן העולם - מניעת פציעות מאמץ ופגיעות רטט

 

עודכן ב:13/03/2022

 

מחקר בספרד: שימוש במיטות בעלות מנגנון הרמה בבית מלון מונע חצי מכמות הפגיעות הנגרמות ממאמץ יתר בקרב עובדי משק הבית
 
פאלמה, ספרד – שימוש במיטות בעלות מנגנון הרמה בבתי מלון יכול לסייע בהפחתת פציעות מאמץ בקרב עובדי המשק בית בחצי לפחות. כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה על ידי המכון לבטיחות ובריאות באיים הבלאריים בספרד.
בבית מלון בפאלמה, שהצטייד במיטות בעלות מנגנוני הרמה, בדקו חוקרים מהמכון הבלארי לבטיחות ובריאות בעבודה את המאמץ הדרוש להכנת המיטות בהשוואה להכנת מיטות שאינן מצוידות במנגנון הרמה. תוצאות המחקר מראות שעובדי המלון שהכינו מיטת יחיד ללא מנגנון הרמה נאלצו להפעיל פי 8.4 יותר כוח; עבור מיטות זוגיות המאמץ מוכפל פי 7.3 בהשוואה למאמץ הנדרש להכין מיטות בעלות מנגנון הרמה.
מאז הצטיידותו של המלון במיטות בעלות מנגנון הרמה ב-2019 לא נרשמו פציעות מאמץ יתר בקרב צוות משק הבית. יתרונות נוספים כוללים הפחתה של ימי היעדרות בשל כאבי גב והגברת תחושת הרווחה בקרב עובדי המלון.
המחקר זכה לשבחים מצד נשיאת האיים הבלאריים, וגם משר הכלכלה, התיירות והתעסוקה של ספרד, הרואים בחיוב מניעת פציעות בקרב העובדים במדינה, לרבות עובדי משק בתעשיית האירוח. בשנת 2019, כ-27% מכלל הפציעות הקשורות לעבודה באיים הבלאריים דווחו על ידי עובדי משק בית בתעשיית האירוח, מתוכם, יותר משליש נגרמו ממאמץ יתר, ופציעות גב היו השכיחות ביותר.
השר הספרדי ציין כי תוצאות המחקר תומכות בהחלטת הממשלה להפוך מיטות בעלות מנגנון הרמה לחובה עבור בתי מלון, במסגרת חוק תיירות שנמצא בהכנה.
 
מקור:    https://www.safetyandhealthmagazine.com/articles/22338-hotel-bed-lifting-systems-can-cut-housekeeper-overexertion-injuries-in-half-study-shows
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
מחקר חדש בארה"ב: מושב "פעיל" מפחית את החשיפה של נהגי משאיות לרטט פוגעני

עבור נהגי משאיות, חשיפה לרטט כל-גופי מהווה גורם סיכון מרכזי להתפתחות הפרעות שריר ושלד, לרבות כאבי גב תחתון. שיטת המניעה הסטנדרטית מפני נזקי רטט כל-גופי היא סוג של מערכת מתלי מושבים, בדומה לבולם במכונית, המפחיתה את הרטט שהנהג חש מהכביש או מהרכב. עם זאת, מחקרים קודמים הראו כי מושב מסוג זה, המכונה פסיבי, אינו מגן בצורה מספקת מפני חשיפה לרטט כל-גופי.

חוקרים מאוניברסיטת Northeastern במימון NIOSH העריכו את היעילות של מושב חדש בהפחתת רטט כל- גופי, כאבי גב תחתון וגרימת נכות. המחקר נעשה בין 2014 ל-2018  וכלל 135 נהגי משאיות בארקנסו, קליפורניה, אינדיאנה, צפון קרוליינה, אורגון וטקסס. המשתתפים היו ברובם גברים לבנים, בני 48 בממוצע ובעלי ותק עבודה של כ-12 שנים כנהגי משאיות. החוקרים מדדו והשוו את היעילות בהפחתת הרטט של מושב חדיש מסוג פסיבי ושל מושב "אקטיבי", המשמש בטכנולוגיה אדפטיבית המגיבה לזעזועים  המורגשים בשל תנאי הדרך. 
בתחילת הניסוי מילאו המשתתפים שאלון על הימצאות כאבי גב תחתון ומוּגבלות. הם התבקשו למלא אותו שאלון מספר פעמים במהלך ה- 24 החודשים שארך המחקר.

המחקר, שפורסם בכתב העת Applied Ergonomics, קישר את השימוש במושב האקטיבי לחשיפה נמוכה יותר לרטט כל-גופי, והפחית אותו ב-50% בהשוואה לשימוש במושב הפסיבי. עם זאת, הנהגים בשני סוגי המושבים דיווחו על ירידה של עד 50% בכאבי גב תחתון ונכות. על פי החוקרים, אחת הסיבות לירידה יכולה להיות שנהגי המשאיות קיבלו הדרכה על התאמת מושבים, מה שאולי הוביל ליציבות טובה יותר בזמן הנהיגה ובכך לסיכון נמוך יותר לכאבי גב תחתון. תוצאות אלו מצביעות על כך שהמושב הפעיל יכול לסייע בהפחתת רטט בכל הגוף, אך לכאבי גב תחתון בקרב נהגי משאיות עשויות להיות סיבות נוספות.

מקור: https://www.cdc.gov/niosh/enews/enewsv19n11.html#outsideniosh

קישור למאמר: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0003687021002350?via%3Dihub
 

 

שלח להדפסה