כניסה הרשמה צור קשר

סיכום כנס חרום עוצרים את התאונות בענף הבנייה

 

עודכן ב:06/03/2022

 

כנס החירום "עוצרים את התאונות בענף הבניה" של המוסד לבטיחות ולגיהות נפתח הבוקר עם מאות משתתפים.

את דברי הפתיחה נשא סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, תאונות העבודה בענף הבניה גבו את חייהם של שמונה עובדים מתחילת השנה הנוכחית. בעקבות התופעה המזעזעת, הבוקר ערכתי את כנס החירום ״עוצרים את התאונות בענף הבנייה״ בשיתוף מינהל הבטיחות בעבודה, זרוע העבודה - משרד הכלכלה והתעשייה, המוסד לבטיחות ולגיהות, הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל , התאחדות הקבלנים בוני הארץ.

בימים אלה, אנו מגבשים מדיניות חדשה לחיזוק מערך הבטיחות, הכוללת הקמת רשות לאומית לבטיחות בעבודה ולבריאות תעסוקתית, לצד הגברת האכיפה והענישה באתרים והעצמת שיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות.

כנס החירום הוא צעד משמעותי במאבק שתכליתו אחת - ״לגעת באפס״. תרבות בטיחות באתרים היא חיונית עבור העובדים ומצילה חיי אדם. עומדת בפנינו משימה לא פשוטה ואנחנו עדיין הרחק מהיעד הרצוי - הובלת תרבות הבטיחות בעבודה ברמה עולמית. חובתנו להנחיל בשטח תרבות של בטיחות, להכשיר את הצוותים ולהביא סדר יום חדש בענף הבנייה, אשר שם את הבטיחות כערך עליון.

״לגעת באפס״ בענף הבנייה - זה בידיים שלנו!



מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ד"ר מיקי וינקלר, הרצה על "פעילות מניעה - פערים באתרי הבנייה ודיווחי קו החיים" בכנס החירום "עוצרים את התאונות בענף הבנייה".

"אני מאמין בתכנון עבודה מקדים, תכנון המבוסס על ניהול סיכונים למשימה, ניסיון מקצועי ואירועי בטיחות שהתרחשו - ומהם נלמדו סוגיות מקצועיות. מחשבה רבה שמושקעת בטרם ביצוע המטלה יכולה לחסוך כסף רב לארגון, אבל לא רק כסף, אלא גם לחסוך זמן עבודה. זאת כיוון שבחשיבה מוקדמת ובזיהוי הסיכונים ניתן לתת מענה לאותם הסיכונים ולזהות היכן רמת הסיכון גבוהה המחייבת את הימצאות בעלי תפקיד והבקרות לביצוע העבודה. מדריכי המוסד לבטיחות ולגיהות מגיעים לאתרי הבנייה, מסייעים למנהלים לזהות את הסיכונים ולחנוך את המנהלים בדרכים למזעור הסיכונים".




הרצאתה של מפקדת ליאת קילנר ביחידת פל"ס (פועלים ללא סיכון) היא יחידה משטרתית משותפת למשטרת ישראל, המשרד לבטחון פנים ומשרד הכלכלה / זרוע העבודה לחקר תאונות עבודה.



דיון בפאנל מקצועי בהנחיית צבי זרחיה, משתתפים: 

 
  • מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות ד"ר מיקי וינקלר, 
  • נשיא התאחדות בוני הארץ ונשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל ראול סרונו, 
  • יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות ומ"מ נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל יצחק מויאל, 
  • מנכ"ל דניה סיבוס בע"מ רונן גינזבורג, 
  • מנכ"ל רמי שבירו - הנדסה, בניה והשקעות בע"מ אלוף (מיל.) יוסי בכר, 
  • מנכ"ל Tidhar Group קבוצת תדהר טל הרשקוביץ, 
  • מנכ"ל דונה - זה בית אלוף (מיל.) אמיר אבולעפיה, 
  • ראש מטה הבטיחות אלוף (מיל.) אייל בן ראובן, 
  • מנכ"ל צומת ד"ר יוסי שוב.



סרטון מהפנאל
 

 

שלח להדפסה