כניסה הרשמה צור קשר

חדשות בטיחות וגיהות מן העולם- מחקר: שימוש ברחפנים להפחתת רמות אבק ועומס חום באתרי בנייה

 

עודכן ב:06/03/2022

 

המרכז למחקר והדרכה בבנייה, ארה"ב (CPWR) - מחקר חדש בדק את השימוש ברחפנים להפחתת רמות אבק ועומס חום באתרי בנייה ומניעת תחלואה ע"י התזת מים

עובדים באתרי בנייה עלולים להיות חשופים לאבק, שחלקו אבק מזיק, כגון סיליקה ואסבסט המתפזר במהלך עבודות בנייה, טיח, ערבוב בטון ועוד. שאיפת חלקיקי אבק קטנים עלולה לגרום לירידה בתפקודי ריאה ולהתפתחות של מחלות לב וכלי דם, ריאות ונשימה. גם טמפרטורות גבוהות ועומסי חום כבדים מהווים איום על בריאות העובדים, במיוחד כשתנאי חום קיצוניים הופכים לתכופים יותר. מחקר אחד מצא שהסיכון לתמותה מעומס חום בקרב עובדי בנייה גבוה פי 13 יותר מאשר בקרב עובדי תעשיות אחרות.

מחקר, אשר בחן את יעילות השימוש ברחפן להתזת מים בשני אתרי בנייה ביוטה, מצא כי ערפילי מים, הניתזים מהרחפן, הביאו להפחתת טמפרטורת WBGT, המשמשת כמדד לעומס חום, ב- 1-2 מעלות צלזיוס מממוצע טמפרטורות ה- WBGT שנמדדו באתרים. פעולת התזת המים תרמה במקצת גם להפחתה בריכוז חלקיקי האבק באוויר של אתרי הבנייה. 

הסוללה החשמלית של הרחפן התרוקנה במהירות יחסית בשל כובד המים שהוא נושא, דבר שהגביל את משך ההטסות. אולם, יש להניח, כי שימוש בכמה רחפנים, שיפעלו בטכנולוגיית הסוללות הנוכחית או בטכנולוגיה משוכללת יותר למשכי הטסה ארוכים יותר, יביא להטבה משמעותית יותר של איכות האוויר ולהקלה גדולה יותר בעומסי החום באתרי הבנייה. 

מקור: 
Nebulizer-Retrofitted Drone Deployment at Residential Construction Sites

הידיעה התפרסמה במסגרת העלון האלקטרוני של חודש מרץ. לקריאה נוספת בנושאים של בטיחות ובריאות יש ללחוץ כאן.

 
 

 

שלח להדפסה