כניסה הרשמה צור קשר

חדשות בטיחות וגיהות מן העולם

 

עודכן ב:13/02/2022

 

סרטן מחשיפה בעבודה במרכז תשומת הלב ביום הסרטן העולמי


ב-4 בפברואר ציינו בעולם את יום הסרטן, כדי להעלות את המודעות למחלה ולעודד את המניעה, הגילוי והטיפול בה, לרבות במסגרת העבודה. ברחבי העולם סרטן  עדיין מהווה נטל כבד על הבריאות התעסוקתית, ולכן, ננקטות יוזמות רבות להילחם בהופעתו במסגרת העבודה.

יוזמות אירופיות:

מעריכים כי סרטן הוא הגורם המוביל במקרי מוות מחשיפה בעבודה, באיחוד האירופי. הנתונים מציינים מאה אלף עובדים שמתים מדי שנה כתוצאה מחשיפה לגורמים מסרטנים. לכן, צמצום מקרי החולי והמוות כתוצאה מחשיפה עומד במרכז המאמצים של כמה ארגונים אירופיים העוסקים בבריאות תעסוקתית.

יוזמת "אבני דרך למניעת חשיפה לגורמים מסרטנים": "roadmap on carcinogens"

היוזמה נוסדה לראשונה ב-2016 על ידי שישה ארגונים ציבוריים אירופיים, העוסקים בבריאות תעסוקתית, לרבות הארגון האירופי לבטיחות וגיהות – EU-OSHA, במטרה לשתף פעולה במיגור החשיפה לגורמים מסרטנים במקומות העבודה. תוכנית הפעולה הראשונה הייתה לארבע שנים, וב-2020 התווספו ליוזמה עוד ארגונים כדי להמשיך לחזקה. באתר הפרויקט קיים מידע רב בנושא זה, וארגונים נוספים נקראים להצטרף למאמץ המשותף ולהתלכד סביב ארבע מטרות אסטרטגיים:
  • יצירת מודעות בקרב עסקים ועובדים לסיכוני חשיפה לחומרים מסרטנים ולַצורך בפעולות מניעה ברחבי אירופה.
  • מתן עזרה לעסקים ולעובדים במניעת חשיפה לחומרים מסרטנים ברצפת הייצור ומזעור השפעותיהם על כוח האדם.
  • גיוס בעלי עניין מהתעשייה וגורמים רלוונטיים שונים להגברת מאמצי הפעולה ברחבי אירופה.
  • התמקדות בחדשנות טכנולוגית, כדי לגשר על הפער בין ממצאי המחקרים לצורכי השטח.

לאחרונה פורסמו דוחות הפרויקטים המובילים: אלו הם הגורמים המסרטנים, אשר נוצרים כתוצאה מתהליך עבודה, כגון עשן, אבק ועוד. המודעות אליהם פחותה לעומת חומרים מסרטנים אחרים, אך הם אחראים למקרים רבים של סרטן תעסוקתי. להלן דוח של הכנס האחרון מנובמבר 2021.

סקר חשיפת עובדים לגורמי סיכון לסרטן באירופה:

הסרטן מהווה כ-53% מכלל מקרי המוות מחשיפה בעבודה באיחוד האירופי ובמדינות מפותחות אחרות. נתונים אמינים על חשיפות בעבודה לגורמי סיכון חיוניים הן לבטיחותם ובריאותם של העובדים והן לכלכלה יצרנית ובת-קיימא.
הארגון האירופי לבטיחות ובריאות תעסוקתית מתכנן ביצוע סקר חשיפה של עובדים לגורמי סיכון לסרטן באירופה בספטמבר 2022, אשר תוצאותיו הראשונות יתפרסמו בתחילת 2023. מטרת הסקר היא זיהוי של גורמי סיכון לסרטן, האחראים לרוב החשיפות. הסקר גם בוחן ומאפיין את מצבי החשיפה הנפוצים ביותר ואת מספר העובדים החשופים למגוון הגורמים, לרבות אסבסט, בנזן, כרום, פליטת דיזל, ניקל, אבק סיליקה, קרינת UV, אבק עץ ועוד.
מטרת הסקר היא להתמקד בהעלאת המודעות ואמצעי מניעת החשיפה ולתרום להתוויית מדיניות על בסיס הנתונים והראיות.

מקור:
 https://osha.europa.eu/en/highlights/work-related-cancer-centre-attention-world-cancer-day#pk_campaign=sm
 
יום הסרטן העולמי: איגוד העובדים בתעשייה באוסטרליה קורא לממשלה לפעול למניעת סרטן במקום העבודה

על פי איגוד עובדי התעשייה והמסחר האוסטרלים, בהפחתת החשיפה אפשר למנוע יותר מאחד מכל עשרה מקרים (14%) של סרטן ריאות מאסבסט, מסיליקה ומפליטת דיזל ואדי ריתוך.
מדובר בערך ב-1800 מקרי מוות מסרטן ריאות, מדי שנה, כתוצאה מחשיפה בעבודה שאפשר היה למנוע באמצעי בטיחות טובים יותר.
בשנים האחרונות, חל באוסטרליה זינוק דרמטי במספר העובדים הסובלים מסיליקוזיס הנגרמת מחשיפה לאבק סיליקה. אבק סיליקה גורם גם לסרטן ריאות. ללא פעולה מידית מצד הממשלה והמעסיקים, מספר מקרי סרטן הריאות עשוי לעלות.
האיגוד קורא לממשלת אוסטרליה לנקוט פעולה דחופה, כולל יישום המלצות כוח המשימה הלאומי למחלות אבק. יש ליישם תקני חשיפה נאותים במקום העבודה עבור כל החומרים המסוכנים, לרבות פליטות דיזל ואדי ריתוך, כדי למנוע מקרי מוות ממחלות ריאה.
 
על פי דברי ראש האיגוד: "מגפות הסיליקוזיס והסרטן מאיימות על בריאותם של עובדים שבאו במגע עם סיליקה במקום העבודה, האסבסט של דורנו, ועלינו לפעול כדי למנוע מעובדים רבים לחלות ולמות. עד שייקבע תקן מתאים לחשיפה לחומרים מסוכנים אלה, נמשיך לראות מקרי מוות ממחלות ריאה בעבודה".
מקור:  Occupational cancer Australia

לקריאת ידיעות נוספות מהעולם לחץ כאן >>

 

שלח להדפסה