כניסה הרשמה צור קשר

מקליפורניה תצא תורה של הקוסמטיקה ה"טהורה"

 

עודכן ב:06/02/2022

 

חוק הקוסמטיקה הבטוחה - The California Safe Cosmetics Act of 2005 – בקליפורניה, מחייב את יצרני תכשירי הקוסמטיקה המיוצרים והנמכרים במחוז לפרט באופן מלא ומדויק את כל הרכיבים, אשר הוכחו באופן מדעי כגורמים אפשריים לסרטן, לפגיעה בפוריות האישה, בהתפתחות העובר או בבריאות היילוד. החוק נועד לשמירה על בריאות העובדים במכוני יופי, כגון קוסמטיקאיות, ספרים/יות, מניקוריסטיות, כמו גם על בריאות הציבור כולו בקליפורניה.
 
קבוצות נשים, בין היתר, "קול הנשים למען העולם" - Women’s Voices for the Earth, "הנשים השחורות למען הרווחה" Black Women for Wellness, "איגוד מכוני טיפוח הציפורניים" - California Healthy Nail Salon Collaborative ו"התנועה למניעת סרטן שד" - Breast Cancer Prevention Partners, הפועלות במחוז קליפורניה, חברו יחד להובלת מהלך להתקנת תקנות המרחיבות את החוק, ואלו נכנסו לתוקף לפני כשנתיים.
 
תקנות Cosmetic Fragrance and Flavor Right to Know Act- SB 312 מחילות את החוק גם עבור בשמים, שלא היו כלולים בו קודם, ומוסיפות דרישה לציון רכיבים, שהוכחו מדעית כגורמי אלרגיה או נוירוטוקסינים (רעילים למערכת העצבים). למעשה, זהו צעד ראשון וחשוב בדרך להסרת החומה הבצורה, שמגנה על יצרני הבשמים בקליפורניה מפני חשיפת הסוד המסחרי של הרכב הבשמים, עד הגעה למצב של שקיפות מלאה, שבה יצוינו כל רכיבי התכשירים הקוסמטיים, בין אם הוכחה רעילותם באופן מדעי ובין שהם בחזקת חשודים כרעילים.    
 
תקנות - Cosmetic products: safety AB 2762 מחרימות 24 חומרים מסוכנים, כגון פורמאלדהיד, כספית ופראבנים, PFAS, M and O phenylendediamine, כך שתכשירי קוסמטיקה המכילים אותם יהיו אסורים בייצור, בהחזקה, במכירה ובהובלה החל מינואר 2025. זה בסיס טוב לתמיכה בעצומה האזרחית, שהוגשה לפני כשנה לארגון FDA על ידי 75 עובדי מכוני יופי יחד עם שני ארגונים סביבתיים, בבקשה לאסור את תכשירי החלקת השיער, המכילים את החומר הידוע כמסרטן בבני אדם - פורמאלדהיד.
 
קיימת תקווה שפריצת הדרך שהתרחשה בקליפורניה תהיה מודל לחיקוי ולשינוי רגולציה בענף הקוסמטיקה גם בישראל, אשר ניכרת בה עדיין מודעות נמוכה, יחסית, לסיכוני בריאות תעסוקתית בקרב עובדי מכוני היופי. 

מקור
 

 

שלח להדפסה