כניסה הרשמה צור קשר

חדשות בטיחות וגיהות מן העולם

 

עודכן ב:16/01/2022

 

בריאות תעסוקתית בקרב עובדי כבאות
חשיפה לחומרים מסרטנים: סיכונים בריאותיים, ניטור ומניעה

CDC ו-NIOSH מציינים את חודש המוּדעות למחלת הסרטן בקרב עובדי הכבאות בארה"ב

סרטן הוא גורם המוות המוביל בקרב כבאים, ומחקרים מראים כי כבאים נמצאים בסיכון גבוה יותר לסוגים מסוימים של סרטן, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. ינואר הוא חודש המוּדעות לסרטן בקרב כבאים. קראו על הסיכון ועל הדרכים להפחתה ולמניעה.

הסיכונים הבריאותיים בקרב מכבי אש:

מערכי כיבוי אש מכילים חומרים מסוכנים שונים. כבאים יכולים להיחשף למאות כימיקלים שונים בצורת גזים, אדים וחלקיקים. חלק מהחומרים הכימיים הללו ידועים או חשודים כמסרטנים. חלקם תוצרי לוואי של בערה או שרפה, כגון בנזן ופורמלדהיד. אחרים הם פסולת אש, כמו אסבסט ממבנים ישנים.

דרכי חשיפה לחומרים מסרטנים:

כבאים באים במגע עם כימיקלים על ידי שאיפתם, נשיאתם על העור או בעיניים, או על ידי בליעתם. אם ביגוד מגן אינו מנוקה או מאוחסן כראוי לאחר שרפה או אימון כלשהו, הכימיקלים שעל הציוד עלולים לזהם את כלי הרכב ואת תחנת הכיבוי כולה. שימוש חוזר בציוד מלוכלך המיועד להגנה על דרכי הנשימה עלול לגרום לחשיפה לחומרים מסוכנים. חשיפות אלו יכולות להתרחש על ידי מגע עם העור של הצמ"א המזוהם (PPE) או על ידי נשימה או בליעה של חלקיקים מ-PPE מזוהם.

דרכי המניעה:

חשוב ששירותי הכבאות ידריכו את הכבאים בנוהלי עבודה בטוחים. הכשרה אפקטיבית מקדמת תרבות בטיחות המטפחת שיטות עבודה נכונות. שיטות עבודה תקינות נועדו להפחית את החשיפה לגורמים מסוכנים - המפתח להפחתת מחלות מקצוע, כולל סרטן. ההכשרה צריכה להדגיש את השימוש והטיפול הנכונים בציוד ובביגוד המגן, ושימוש נכון בהגנה הנשימתית התקנית במהלך כל שלבי הכיבוי.

כמו כן, הכשרה המגבירה את המוּדעות לסרטן ואת הבריאות הגופנית עשויה לעודד את הכבאים לאמץ שיטות עבודה המפחיתות חשיפה לגורמים מסרטנים. זה גם יכול לעזור לקדם אורח חיים כללי בריא יותר, שיוביל להפחתה ולמניעה של סיכון לסרטן ויגביר את השימוש בכלי בדיקה.

חלק חשוב במניעת סרטן בשירותי הכבאות הוא ללמוד עליו יותר. זו המטרה של מרשם הכבאים הלאומי (NFR), שמעודד רישום וולונטרי של כבאים בהווה ובעבר, במטרה להבין ולהפחית את הסרטן בשירות הכבאות האמריקאי.

מקור: Firefighter Cancer Awareness

--------------------------------------------------------------------------------------------------

המרשם הלאומי לאיתור מחלת הסרטן בקרב מכבי האש בארצות הברית יוצא לדרך 

כדי להבין טוב יותר את הקשר בין חשיפה בעבודה לחומרים רעילים וסרטן בקרב עובדי הכבאות, הנחה הקונגרס את המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ליצור את מרשם הכבאים הלאומי (NFR).

מרשם הכבאים הלאומי יהווה מסד נתונים גדול של מידע בריאותי ותעסוקתי על כבאים, שיוכל לשמש לניתוח ולמעקב, וכן לזיהוי גורמי סיכון תעסוקתיים. מרשם הכבאים יכלול מידע על מאפייני הכבאים, מטלות העבודה והחשיפה שלהם, ופרטים רלוונטיים על מצב בריאותם, כדי לנטר ולשפר את הידע לגבי סיכוניהם לסרטן.

כל כבאים ארה"ב התבקשו להשתתף בסקר ולהירשם, כולל אלה שמעולם לא אובחנו עם סרטן, חלו בסרטן בעבר או חולים כיום.

המכון הלאומי לבטיחות ובריאות בעבודה (NIOSH), בשיתוף פעולה הדוק עם בעלי עניין ומומחי בריאות, יוביל את יצירת המרשם, וכבר במהלך החודשים הקרובים יחל את הקמתו. 


מקור: NATIONAL FIREFIGHTER REGISTRY

 

 

שלח להדפסה