כניסה הרשמה צור קשר

המוס"ל משבח את עובדיו שהשפיעו בקידום הבטיחות בעבודה בשנת 2020

 

עודכן ב:29/12/2020

 

עם תום שנת 2020, המוסד לבטיחות ולגיהות מציין לשבח 7 מעובדיו המשפיעים בקידום הבטיחות.

העובדת הראשונה שנודה לה על פועלה היא אביטל רדושר, הארגונומית הראשית


אביטל זוכה להימנות על המשפיעים בזכות תרומתה בקידום תחום הארגונומיה למען שיפור הבריאות התעסוקתית במקומות העבודה

אביטל: "השנה התמקדנו בעבודה מהבית. מכיוון שרוב האוכלוסייה עברה לעבודה מהבית, היה צורך רב לתת מענה ארגונומי לעמדות העבודה הביתיות. גם תחום ההוראה עבר לעבודה מרחוק. בעקבות הצורך והפניות הרבות בנושא, בוצעו הדרכות זום למרצים באוניברסיטאות ברחבי הארץ בהן ניתנו דגשים ספציפיים למרצים ולאנשים מתחום ההוראה. הקורונה גרמה לכך שהילדים הפכו להיות חלק מסביבת העבודה בבית. כחלק מהצורך לדאוג לבטיחות ובריאות בעבודה ובסביבת העבודה המשתנה, נתנו המלצות ארגונומיות גם לגבי ילדים שהפכו להיות חלק מסביבת העבודה של ההורים".

העובד השני שנודה לו על פועלו הוא מחמוד מנסור, מדריך בטיחות


מחמוד זוכה להימנות על המשפיעים בזכות קידום הידע ושיפור המקצועיות של מנהלי העבודה ועוזרי הבטיחות.

מחמוד נקלט לעבודה במחוז הצפון בפברואר 2018. הוא הגיע עם ניסיון רב בשטח כממונה בטיחות, כחשמלאי מוסמך, וגם עם ניסיון בתחום הפיקוד והבקרה, וכמובן בתחום הדרכת עובדים.

מהר מאד הוא השתלב בפעילות במגזר הערבי, עיקר הפעילות שלו התמקדה בקידום בטיחות בבתי מלאכה ואתרי בניה קטנים במגזר. למרות הקשיים הרבים בקידום הבטיחות במקומות עבודה קטנים במגזר, הוא הפגין נחישות ולקח את המשימה כפרויקט אישי, מתוך תחושה של אכפתיות ואחריות בביצוע תפקידו.

מחמוד השתלב מהר מאוד בהדרכות של המחוז, בהרצאות בודדות, ימי עיון וקורסים לנאמנים, בעיקר בנושא בטיחות כללית, חשמל ועבודה בגובה.

מאז פרסום התקנות לעוזר בטיחות ותחילת הפעילות להכשרת עוזרי בטיחות ביולי 2019, מחמוד קיבל אחריות על ארגון וריכוז קורסים לעוזר בטיחות החל משלב גיוס החניכים, תיאום עם מרצים, ארגון סיורי שטח ועד סגירת הקורס. הוא ארגן עד עכשיו 16 קורסים עם 262 חניכים בהצלחה רבה ולשביעות רצונם הרבה של החניכים בקורס וחברות הבניה בהן עובדים החניכים, וקיבל משובים מצוינים בסיום כל קורס.

במהלך תקופת עבודתו במחוז הצפון, מחמוד מפגין מקצועיות, אחריות, אכפתיות ויחסי אנוש מעולים עם חבריו לעבודה ועם אנשי הקשר במקומות עבודה.
הוא זוכה להערכה רבה מכל מי שנמצא בקשר אתו.
 
העובד השלישי שנודה לו על פועלו הוא חיים בן ארי
 

חיים זוכה להימנות על המשפיעים בזכות קידום המחקר בתחום הרטט המכני.

חיים בן ארי הוא עובד חרוץ, אמין ונאמן. הוא מגלה אחריות מרבית בעבודתו ושוקד על איכות עבודה ללא פשרות.

בשנה זו הוביל חיים בהצטיינות את המחקר בתחום הרטט המכני, המהווה גורם סיכון פיסיקלי בולט בתעשייה, בבניין, בחקלאות ובשירותים (תחזוקה). במחקר זה הציף חיים את סוגיות רטט הגפה העליונה ורטט כל-גופי שהן סוגיות בלתי מטופלת דיין ע"י רשויות וגופים האמונים על בריאות העובד, על אף פגיעות כרוניות בעובדים בכל שנה.

בשקדנות ודבקות במשימה, לרבות השקעת שעות מעבר לשעות העבודה, עבר חיים ממפעל למפעל ומשטח לשטח בכל הארץ כדי ללמוד את היקף הבעיה, את חומרתה ואת מודעות העובדים לסיכון ודרכים למניעתו.

במסגרת איסוף הנתונים למחקר גילה חיים שכיחות גבוהה של חשיפות בלתי קבילות של עובדים ומודעות נמוכה מאד של עובדים ומנהלים כאחד לסיכון ולדרכי מניעה שלו. מסקנות המחקר שביצע מעלות צורך במענה מערכתי לבעיה ורגולציה של הנושא כדי לצמצם את הסיכון.

בהובלת המחקר הביא חיים את המוסד לבטיחות ולגיהות להיות חלוץ בטיפול מחקרי שיטתי בסוגיה בקנה מידה ארצי  וסיפק ידע והדרכה ראשוניים למפעלים כדי לתרום לקידום הבריאות התעסוקתית בהם.
 
העובד הרביעי שנודה לו על פועלו הוא אריאל יעקובי,  גיהותן במחוז דרום


אריאל זוכה להימנות על המשפיעים בזכות קידום הסקרים והניטורים במקומות העבודה לשיפור הבריאות התעסוקתית.

בשנה וחצי של עבודתו במוס"ל, אריאל הוכיח יושרה ואמינות, מקצועיות ומוסר עבודה.

בתקופה די קצרה, אריאל צבר ניסיון רב בעבודה עם הלקוחות, פיתח שיתוף פעולה עם פקידי מדור נפגעי העבודה של ביטוח לאומי ועם מפקחים של מינהל הבטיחות.

לאחר תקופה ממושכת של היעדר גיהותן במחוז דרום, אריאל הצליח להחזיר את המוניטין הגבוה של המוס"ל בתחום הגיהות באזור. בתור גיהותן יחיד במחוז, אריאל הביא תוצאות מצוינות של ביצוע תכנית עבודה. אריאל תרם לגיוס שני גיהותנים חדשים למוס"ל ולקח חלק פעיל מאוד בחניכה.

המנהל הישיר של אריאל מתאר אותו  כבעל ראש גדול, יוזם, אכפתי ומייצג את המוס"ל בצורה מעוררת כבוד. "אריאל מחויב מאוד למחוז ולמוס"ל ומסייע למחוזות בכל מה שנידרש. אריאל מקצוען ואכפתי מאוד. אכן, אחד מהעובדים המשפיעים והמקדמים את הארגון".
  
העובד החמישי שנודה לו הוא מוטי אביר, מדריך שטח במחוז המרכז וירושלים
 

מוטי אביר זוכה להימנות על המשפיעים בזכות קידום האבחונים והדרכות למניעת נפגעים ותאונות באתרי הבנייה.

מוטי מדריך עם ניסיון בתחומי התעשייה והבנייה מעל עשור. בנוסף לתפקידו כמדריך שטח, הוא מבצע הדרכות לעבודה בגובה.

מוטי הגיע למוס"ל לאחר עיסוק והתמחות במפעלי תעשיה ובנייה ובתחום המסחר והשירות.

במהלך השנים הוא ביקש להתמחות בענף הבנייה תוך הבנה אישית כי יוכל להשפיע ולקדם בטיחות. במסגרת פעילותו, מוטי משלב ידע מקצועי רחב, תוך היכרות בנושאי החקיקה והתקנים, פועל ומסייע לקליטת מדריכי שטח, חניכה לממוני בטיחות, שילוב מרכז המידע בהפקת חומר מקצועי משלים להעברת הידע. תחום נוסף, שבו הוא מצטיין הינו העמקת הידע בתחומים הקשורים לבנייה.

העובד השישי שנודה לו הוא ארתור יצחקוב, מדריך שטח במחוז מרכז וירושלים



ארתור הוא מדריך ניידת בתחום שימור השמע. הוא עוסק בתחום הבטיחות מעל לארבעה עשורים. הוא הגיע למוס"ל לאחר שירות ארוך וייחודי במערכת הבטחון, בעולם האחזקה, האיכות והבטיחות.

במהלך השנים, ארתור לקח חלק בבחינת לומדות בטיחות בתחומי השמע והתעשייה. הוא  השפיע על התכנים במטרה להנגיש את המידע באופן מקצועי לרמת העובד החשוף במקום העבודה.

ארתור הוא בעל יכולת למידה והדרכת עובדים. במהלך שנת העבודה 2019-2020 הטמיע את מערכת ה MOODLE בניידת שימור השמע.

מנהלו הישיר של ארתור מציין כי במסגרת פעילותו הוא משלב ידע מקצועי רחב, תוך היכרות  עם נושאי החקיקה והתקנים. הוא פועל ומסייע לקליטת מדריכי שטח לחניכת ממוני בטיחות.

 
העובדת השביעית שנודה לה על פועלה היא אסתר קורנבסקי


אסתר זוכה להימנות על המשפיעים בזכות  פעולתה בתחום הפיתוח הדרכתי במנהל ההדרכה.

במסגרת תפקידה, אסתר מובילה את תחום פיתוח ההדרכה במוס"ל, מפתחת לומדות ומסלולים חדשים ומטמיעה טכנולוגיות חדשות להעצמת חווית הלמידה.

הרצינות, מוסר העבודה הגבוה, האמינות, המקצועית והמשימתיות הן שילוב הדברים המאפשר למוסד לבטיחות ולגהות לממש את אחת ממטרותיו המרכזיות, ואסתר נרתמת במלוא מרצה למטרות הללו.

אסתר עוסקת בלומדות ופתרונות למידה דיגיטליים, בהכשרות עובדי המוס"ל בהעברת הדרכות, קידום למידה העצמית של העובדים, קורסים מקוונים וביצירת חווית למידה שתאפשר להמשיך את הפעילות השוטפת בצורה המיטבית תוך יצירת חווית למידה וקידום הידע בנושא הבטיחות.

אז איך קורה שעובדת כמו אסתר כל כך מצליחה לעשות את ההבדל? המנהל שלה, תומר שוסטר, ראש מנהל הכשרה והדרכה, אומר: "לדעתי המתכון בשבילה פשוט – מכניסים לקערה כמה יכולות: היכולת להפוך את הדברים לפשוטים ומופשטים, הצגת פתרונות וחסרונות, נחישות להצלחה במשימה בצורה אופטימלית, מצוינות ומקצועיות אישית ומאידך עבודת צוות".

 

מקור: המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה