כניסה הרשמה צור קשר

סיכום תאונות העבודה שהסתיימו במוות ינואר – יוני 2009

 

עודכן ב:22/07/2009

 

במחצית הראשונה (ינואר - יוני) של שנת 2009 נהרגו 18 עובדים כתוצאה מתאונות עבודה. מדובר בירידה של 28% בשיעור התאונות הקטלניות ביחס לממוצע החמש שנתי לתקופה זו, כך מסר יורם אלעזרי מפקח עבודה ראשי במשרד התמ"ת.

סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד מציינת כי הירידה בשיעור תאונות העבודה הקטלניות הינה נתון חיובי המושפע ממאמצי אגף הפיקוח על העבודה בשיתוף הממונים על הבטיחות, המוסד לבטיחות ולגיהות וגורמים חשובים נוספים.

בענף הבניה ובניה הנדסית נהרגו 6 עובדים, בענף התעשייה נהרגו 6 עובדים, בענף החקלאות נהרג עובד אחד וביתר הענפים נהרגו 5 עובדים.
8 עובדים נהרגו כתוצאה מנפילה מגובה, 4 נהרגו כתוצאה מנפילת עצם, עובד אחד נהרג כתוצאה מהתמוטטות וקריסה, עובד אחד נהרג כתוצאה מלכידה, 2 עובדים נהרגו כתוצאה מהתחשמלות ו - 2 עובדים נהרגו כתוצאה מכוויה / התפוצצות.

לאחרונה פנה שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר לשר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בעניין הקצאת משאבים הנדרשים לעריכת שינוי מיבני באגף לפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת ולהתאימו למשימותיו, כולל תוספת מפקחים. יצויין כי כל מפקח באגף אחראי על כ-1,500 מפעלים ומקומות עבודה בממוצע, עובדה אשר לא מאפשרת תדירות סבירה של ביקורים במקומות עבודה.

השר בן אליעזר אומר כי "מבנה האגף כיום אינו מאפשר לו לעמוד כראוי במשימתו החשובה של הצלת חיי אדם בשל התמורות שחלו בשנים האחרונות".

פעילות אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת כללה בחצי הראשון של שנת 2009 4,467 סיורי פיקוח במפעלי תעשייה, 1,866 סיורים באתרי בניה ו-206 סיורים במשקי חקלאות. הוצאו 671 צוי בטיחות בהם נסגרו מתקנים או הופסקה עבודה וכן 371 צווי שיפור. כמו כן נפתחו בתקופה זו 105 חקירות.

לקריאת הדו"ח המלא (כולל פילוח חתכים וניתוח מגמות):
 סיכום תאונות העבודה שהסתיימו במוות בחציון א' (ינואר - יוני) 2009

לכתבה המלאה מאתר משרד התמ"ת

 

מקור: אגף הפיקוח על העבודה, משרד התעשייה המסחר והתעסוקה.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע