כניסה הרשמה צור קשר

אוקטובר חודש הארגונומיה הבינלאומי

 

עודכן ב:15/10/2020

 

בשנת 2003 הכריז הארגון הבינלאומי לארגונומיה- IEA על אוקטובר כחודש הארגונומיה הבינלאומי. מטרת החודש היא לעורר מודעות לארגונומיה ולספק מידע בתחום. במהלך החודש מקדמים מודעות לעיצוב ממוקד אדם, אופטימיזציה של רווחה ותפקוד בעבודה בעזרת התאמת סביבת העבודה, מערכות ואבזרים לאדם.

ארגונומיה מתמקדת בהתאמת הסביבה על מנת לשפר את הפרודוקטיביות, נוחות, והרווחה של העובדים. ולוודא שהסביבה מתאימה לפעילות שאנשים מבצעים בעבודה שלהם ושומרת על ביטחונם ובריאותם של העובדים. למעשה, כל עמדת עבודה עלולה לחשוף את העובדים למפגעים ארגונומיים, אך לרוב אפשר למזער את החשיפה בעזרת שינויים מתאימים, ולכן, חשוב להיות ערניים לגורמי הסיכון הארגונומיים בסביבת העבודה למרות שכל עמדת עבודה עלולה לחשוף את העובדים למפגעים ארגונומיים ,לרוב ניתן למזער את החשיפה בעזרת שינויים מתאימים ולכן חשוב להיות ערניים לגורמי הסיכון הארגונומיים בסביבת העבודה. רוב פגיעות שריר שלד לא נראות מיד לאחר יום העבדה אלא יופיעו לאחר שבועות, חודשים ולעיתים לאחר שנים פגיעות אלו הן מצטברות ומשפיעות על איכות החיים אז אל תחכו לפנסיה כדי לטפל בהן כי יכול להיות שאז כבר יהיה מאוחר מידי.


מה עושים אנשי מקצוע בתחום הארגונומיה?

מטרתם העיקרית של מומחים בארגונומיה היא להקל על אנשים את ביצוע העבודה. מומחי ארגונומיה (Ergonomists) מיישמים את הידע שצברו על תפקוד שרירים ושלד, ועל אינטראקציה בין בני האדם עם סביבתם כדי להפוך את העבודה למקום בטוח ויעיל יותר. ארגונומיה היא תהליך של עיצוב או סידור סביבת עבודה, מוצרים ומערכות, כך שיתאימו לאנשים המשתמשים בהם. ארגונומיה יכולה לקדם הן את הבריאות והן את הפרודוקטיביות בעבודה. אנשי מקצוע בתחום מבטיחים כי תכנון מערכות, ציוד ומתקנים, מספקים את הרמות הטובות ביותר של יעילות, נוחות, בריאות ובטיחות לכל מי שמשתמש בהם.

ארגונומיה במוסד לבטיחות ולגיהות

מטרת הארגונומיה במוסד לבטיחות ולגיהות, היא להפחית ולמנוע בצורה היעילה ביותר בעיות שריר שלד הקשורות לעבודה, על ידי מתן מידע והעלאת מודעות לגורמי סיכון ארגונומיים בקרב עובדים, מנהלים וממוני בטיחות.  בין השאר התהליך כולל פיתוח הכשרות ושימוש בערוצים דיגיטליים להעברת ידע וכלים מקצועיים, פרסום חומרים ומאמרים בעברית, סיוע למעסיקים במציאת פתרונות ארגונומיים נקודתיים במקומות העבודה במהלך סיורי שטח ברחבי הארץ, וכן העברת הדרכות והרצאות בתחום הארגונומיה.

מוזמנים להיכנס
למדור ארגונומיה באתר המוס"ל ולפנות אלינו בכל שאלה!

 

מקור: אביטל רדושר, מדריכת ארגונומיה ארצית, המוסד לבטיחות וגיהות.

 

שלח להדפסה