כניסה הרשמה צור קשר

כלכליסט: ירידה במספר ההרוגים בתאונות עבודה בענף הבנייה

 

עודכן ב:17/06/2009

 

עתון כלכליסט מפרסם נתונים על מספר ההרוגים בענף הבנייה, ומציין את פעילות המוסד לבטיחות ולגיהות לקידום הבטיחות באתרי הבנייה באמצעות ניידות ההדרכה:

מספר ההרוגים בענף הבנייה נמצא במגמת ירידה של 6% בחמש השנים האחרונות, כך עולה מנתוני המוסד לבטיחות ולגהות על פי דו"ח של משרד התמ"ת המסכם את תאונות העבודה שהסתיימו במוות בשנת 2008. בשנה שעברה עמד מספר ההרוגים מתאונות בענף הבנייה על 23, זאת לעומת 25 הרוגים בשנת 2007 ו-30 הרוגים בשנת 2006.

מהדו"ח עולה, כי 53% מהתאונות הקטלניות בענף הבנייה, הן כתוצאה מנפילה מגובה. התמוטטות/קריסה ונפילת עצם גם הם מאפיינים בעלי שכיחות גבוהה בתאונות קטלניות בענף הבנייה, אם כי בהפרש ניכר מהגורם העיקרי ( 13% כל אחד). גורמים נוספים לתאונות קטלניות בענף הבנייה הם: כלי רכב (9%), כוויה/התפוצצות (4%), התחשמלות (4%) ואחר (4%).

בתוך כך, ענף הבנייה עדיין מהווה את הענף המוביל בשיעור ההרוגים, לפי הנתונים, ב-2008 נהרגו 23 עובדים בענף הבניה (42% מכלל התאונות הקטלניות). על פי הדו"ח בשנת 2008 נהרגו סך הכל 55 עובדים בתאונות עבודה בכל הענפים - 20 עובדים בתעשייה, 4 בחקלאות ו-8 ביתר הענפים.

מגבירים מודעות

כדי להעלות את המודעות לבטיחות בענף הבנייה, מקדם המוסד לבטיחות ולגהות פעילות הדרכה בכ-1,800 אתרים בארץ באמצעות ניידות הסברה, המסתובבות בין אתרי הבנייה ומעבירות פעילויות הסברה בשטח. פעילות זו מבוצעת כמיזם משותף עם קרן מנוף במוסד לביטוח לאומי, חושפת את המנהלים והעובדים בענף הבנייה לסיכונים השונים במטרה להעלות את המודעות לבטיחות, אשר תקטין את מספר הנפגעים.

 

מקור: כלכליסט (דותן לוי) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע