כניסה הרשמה צור קשר

הסדר תביעה תקדימי: האב עבד באסבסט - הבן לקה בסרטן ויפוצה במיליונים

 

עודכן ב:10/06/2009

 

תושב נהריה שחלה בסרטן מסוג "מזותליומה", המתפרץ עקב חשיפה לאסבסט, יפוצה בסכום כספי גדול למרות שלא נחשף ישירות לחומר - כך נקבע באופן תקדימי בהסדר תביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה.

האיש, כיום בן 45, נחשף לאסבסט בהיותו ילד כשבא במגע עם אביו שעבד במפעל "איתנית" לייצור אסבסט, שנסגר לפני כעשור. על פי הסכם שהושג באמצעות עו"ד משה גולדבלט, יקבל האיש פיצוי העולה על שלושה מיליון שקלים ממדינת ישראל, חברת הביטוח מגדל ומחברת איתנית. זאת, בנוסף לתשלומים שהוא מקבל מהמוסד לביטוח לאומי ומבלי שהנתבעים יודו באחריות ישירה לנזק הבריאותי.

בתצהיר שהגיש התובע נכתב שאביו עבד באיתנית באמצע שנות ה-60 ונהג לחזור הביתה כל יום עם בגדי העבודה. "זכור לי היטב שהיה חוזר בבגדים מאובקים וכביסת בגדי העבודה שלו נעשתה בבית", כתב התובע, וציין כי בנוסף לבגדים הוא נחשף לאסבסט בביקוריו במפעל או בסביבתו, סמוך למגורי המשפחה. האיש גילה את המחלה הממאירה לפני כשנתיים עקב כאבים בבית החזה וקוצר נשימה. עם גילויה, הפסיק לעבוד והתחיל לקבל טיפול כימותרפי עם תופעות לוואי קשות. "ידועות לי העובדות הנוגעות למחלה ועקב ידיעה זו שקעתי תחילה בדיכאון עמוק. הדאגה לבני משפחתי ולילדיי הקטנים אינה מרפה ממני", כתב בתצהיר.

לדברי עו"ד גולדבלט, "הפיצוי הגבוה ששולם מהווה הכרה בעובדה שגם מי שמעולם לא עבדו במפעל האסבסט נחשפו לסיכונים חמורים. בני משפחות העובדים שילמו לא אחת את המחיר הנורא ביותר, מחמת העובדה שהמפעל לא הקפיד במשך עשרות שנים על סידורי כביסה ואחסון נאותים של בגדי העבודה בשטח המפעל".

להערכת הסנגור, בעתיד לא יהיה מנוס מהכרעה משפטית גלויה גם בתביעות נפגעים שהקשר היחיד ביניהם למפעל האסבסט הוא קרבת מגורים, או עקב חשיפה לאסבסט פריך שפוזר על ידי המפעל. עו"ד גולדבלט מייחס חשיבות מיוחדת להשתתפות המדינה בפיצוי, הואיל וזו ידעה על סיכוני החשיפה לאסבסט אך הסתירה מידע על כך מהציבור במשך שנים."

ראו בנוסף ידיעה שפרסמנו ב- 09.04.08: תביעה: האב עבד באסבסט - ילדיו חלו בסרטן .

 

מקור:הארץ (ג'קי חורי)
נמסר ע"י משה קוריסקי, מרכז מידע המוסד לבטיחות.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע