כניסה הרשמה צור קשר

אגף הפיקוח יוצא במבצע אכיפה ארצי במשקים חקלאיים

 

עודכן ב:02/06/2009

 

אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת, העוסק בפיקוח על הבטיחות והבריאות בעבודה, יוצא במהלך החודשים יוני ויולי 2009 למבצע אכיפה ארצי בחקלאות, כך מסר יורם אלעזרי, מפקח עבודה ראשי באגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת.

אלעזרי מציין כי חקלאות נחשבת לאחד הענפים בהם הסיכונים לבטיחות ובריאות העובדים הם גדולים ביותר. העובדה שהענף עתיר בעובדים זרים, בדרך כלל, אף מחריפה את הסיכונים שקיימים ממילא.

סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד, האחראית על נושא הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת: "אנו קוראים לכל המעסיקים בחקלאות לנצל הזדמנות זו להגברת שיתוף הפעולה עמנו תוך קידום המטרות החשובות, לטובת כל העוסקים בחקלאות".

מטרת אגף הפיקוח במבצע זה היא להגביר את המודעות לסיכונים הרבים שקיימים בביצוע עבודות בחקלאות, לדרוש ולוודא קיום הדרכות בבטיחות, כך שכל עובד יבצע מטלותיו באופן הנכון והבטוח, תוך שיפור מתמיד והפחתת הסיכונים במקום עבודתו.

במסגרת מבצע האכיפה יערכו צוותים של האגף ביקורים במשקים חקלאיים לסוגיהם בכל הארץ, אלה יתמקדו בשימוש בציוד מגן אישי כנגד חומרי הדברה וחיטוי. כמו-כן, תכוון האכיפה למיגון מכונות בחקלאות ויושם דגש גם על העבודה הבטוחה בגובה: מעל במות הרמה כדוגמת ה"עפרונים", סולמות, וכדומה.

אלעזרי מציין עוד כי במשקים בהם ימצאו ליקויים בטיחותיים, ינקטו מפקחי האגף, באופן מיידי, באמצעים החוקיים העומדים לרשותם החל בכתיבת מכתבי התראה, דרך הוצאת צווים בשטח (המורים על הפסקת מיידית של כל עבודה מסוכנת), וכלה בתביעות משפטיות נגד מעסיקים מפירי חוק.

 

מקור: אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע