כניסה הרשמה צור קשר

מועצת המוסד לבטיחות ולגיהות - מאי 2009

 

עודכן ב:26/05/2009

 

מועצת המוסד לבטיחות ולגיהות שנערכה ב- 21.5.2009 במגדלי הים התיכון התקיימה בהשתתפות סגנית שר התמ"ת עו"ד אורית נוקד. נוקד היא האחראית לנושאי העבודה והבטיחות הכלולים בתחומי עיסוקיו של משרד התמ"ת, וביניהם כל הנושאים הקשורים לפעילות המוסד לבטיחות ולגיהות.

מנהל המוסד לבטיחות ולגיהות, מר חיים אליהו בירך את סגנית השר, שהצטרפה לנושאי דגל הבטיחות כבר בבוקרו של אותו יום - כאשר נשאה דברים בכנס השנתי של ארגון הממונים על הבטיחות והגיהות (תל אביב, אולם תיאטרון הקאמרי).

מועצת המוסד יועדה להציג בפני סגנית השר חלק מתחומי העשייה במהלך שנה זו: המיתוג - שינוי סמל המוסד; מסע הפרסום (הקמפיין) בנושא רעש מזיק; הפעילויות בתחום ההדרכה - הנערכות באופן פרונטלי, באמצעות ניידות ההדרכה ואף באינטרנט והפעלת מרכז המידע החוגג בימים אלה 20 שנות פעילות.

בדברי ברכתה אמרה סגנית השר כי כבר החלה להכיר את תחום הבטיחות והבריאות בעבודה והבעיות עמן מתמודד המוסד לבטיחות, בפגישה מקדימה שלה עם הנהלת המוסד לבטיחות וגיהות, והיא תוסיף ותעמיק בנושאים השונים במהלך פעילותה. לגבי הנושאים הקשורים לבריאות העובדים - אלה היו חשובים בעיניה כבר עם כניסתה לכנסת ישראל. היא מהרהרת ברעיון של תמיכה ושיתופי פעולה בין אגף ההכשרות של המשרד עם המוס"ל, כדי להגביר ולהעמיק את הדרכת הבטיחות והגיהות (הבריאות) בקרב העובדים בישראל.

עו"ד נוקד מודעת לצורך של האדם העובד, המשקיע שעות רבות במקום עבודתו, לקבל מידע על סיכוני הבטיחות והגיהות שאיתם עליו להתמודד. מרכז המידע של המוס"ל משמש כמוקד ידע ויכול לספק אזהרות והמלצות לדרכי מניעה של מיגוון סיכונים, כדי לשמור על בריאות העובדים במקומות עבודתם ועל שלומם של בני האדם, בכלל.

סגנית השר רואה את עצמה שותפה למאמציו של המוסד לבטיחות ולגיהות להגברת המודעות לנושאי בטיחות וגיהות והבטיחה כי תשמש אוזן קשבת ויד תומכת לבעיות שבהן מתלבט המוס"ל.

בהמשך ישיבת המועצה נשמעו סקירות מקצועיות מפי העוסקים בנושאים השונים:
  • חיים אליהו, מנהל המוס"ל, עדכן לגבי הפעילות השוטפת בתחומי העבודה היומיומיים, כולל חידושים: תוכנות ללמידה מרחוק, בניית ניידות חדשות להדרכת בטיחות, פרויקטים מיוחדים ועוד.
  • נציגי לפ"מ - שלמה עדיאל ודפנה זקוביץ-הרמן - הציגו את הפעולות בתחום מיתוג המוסד לבטיחות ולגיהות ומסע הפרסום בנושא רעש מזיק והציגו את התשדיר המפורסם בתקשורת.
  • יוסי קוסקס, מנהל תחום הדרכה עדכן לגבי פעילויות בתחומי ההדרכה.
  • ישראל שרייבמן, סגן מנהל המוס"ל הציג את הפעילויות בתחום מרכז המידע. בדבריו שולב סרטון שהופק ע"י עובדי המרכז, המציג את ההיסטוריה ואת הפעילות העכשווית של מרכז המידע.
  • רון וייזינגר, מנהל תחום גיהות וחיים בן ארי, גיהותן בכיר בתחום עדכנו לגבי פעילויות בתחום הגיהות.




 

 

מקור: אלכס אפשטיין, תחום הוצאה לאור והסברה, המוסד לבטיחות ולגיהות .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע