כניסה הרשמה צור קשר

19 טון של פסולת חומרי הדברה נאספו במבצע במגזר החקלאי

 

עודכן ב:14/05/2009

 

המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף מדור ניטור רעלים של רשות הטבע והגנים, ביצע במהלך החודשים פברואר ומרץ 2009 מבצע ניסיוני לאיסוף פסולת חומרי הדברה מידי חקלאים. המבצע התקיים בצפון הארץ ובדרומה, ונמשך חמישה ימים בכל אזור. במהלך המבצע נאספו 19,000 טון פסולת של חומרי הדברה מסוכנים.

במבצע ניסיוני שערך המשרד להגנת הסביבה, אשר נמשך עשרה ימים, נאספו 19,000 ק"ג של פסולת חומרי הדברה. המבצע ניתן, ללא עלות, כשירות לציבור, והתקיים בצפון הארץ, במועצות האזוריות מעלה יוסף, מטה אשר ורמת הגולן ובדרום הארץ, באזור עוטף עזה במועצות האזוריות: שדות נגב, מרחבים, אשכול, חוף אשקלון ושער הנגב.

המשרד להגנת הסביבה הפיק עלון מידע, הכולל הנחיות לאופן הטיפול בפסולות מסוכנות, ושלט המפרט את רשימת נקודות האיסוף ולוחות הזמנים. השלטים חולקו לאנשי המועצות אשר סייעו בהפצתם. העלונים חולקו בתיבות הדואר של החקלאים בכל אזור. מוקד המידע של משרד להגנת הסביבה פרסם את מספר הטלפון שלו בשלטים ובעלוני המידע, וסייע במתן תשובות לחקלאים במהלך ימי המבצע.

הענות החקלאים הוכיחה, כי האיסוף הייזום על ידי המשרד נתן מענה לבעיית פסולת חומרי הדברה במגזר החקלאי. לאור הצלחת המבצע הוחלט על הרחבתו לכל חלקי הארץ.

פסולת חומרי הדברה מצטברת במגזר החקלאי ועלולה לגרום לזיהום קרקע ומקורות מים, ואף לתקריות חומרים מסוכנים, כתוצאה משפך ו/או שריפות.

פסולת מסוכנת שתושלך ברשות הרבים עלולה לפגוע בחיות בר, לגרום למותן ולעיתים לגרור הרעלות שרשרת. במקרים רבים הנזק אינו מידי, ולעיתים הוא עלול להופיע רק לאחר מספר שנים. לדוגמא, חלחול איטי של חומרי הדברה למי תהום, או פגיעה מצטברת בחקלאים הנמצאים בקרבת אריזות חומרי הדברה לא תקינות, פתוחות או דולפות ונחשפים לחומרי ההדברה זמן ממושך.

 

מקור:המשרד להגנת הסביבה
צילום מהשטח: דר' מיכל וולוקיטה, ניטור רעלים דרום, רשות הטבע והגנים .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע