כניסה הרשמה צור קשר

משרד הבריאות הוציא הנחיות בעניין שפעת החזירים

 

עודכן ב:26/04/2009

 

בעקבות התפרצות שפעת החזירים במכסיקו, משרד הביראות מרענן את הנחיותיו.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי הוציא הבוקר חוזר לכל בתי החולים, קופות החולים, רופאי המחוזות וראשי מערכת הבריאות ובו הנחיות לזיהוי מקרים החשודים כחולים בשפעת החזירים והטיפול בהם:
 הערכות לשפעת החזירים (1) (חוזר מנכ"ל 20/2009)

מנכ"ל משרד הבריאות קורא לתדרך את הרופאים במרפאות הקהילה ובחדרי המיון לאיתור ולטיפול במקרים חשודים. החוזר מגדיר כי אדם החשוד כחולה בשפעת החזירים סובל ממחלה קשה במערכת הנשימה הכוללת חום מעל 38 מעלות ושניים מהתסמינים הבאים: נזלת, כאבי גרון, שיעול או קוצר נשימה ואשר שבוע לפני תחילת המחלה שהה במקסיקו או בא במגע עם אדם אחר החשוד כחולה בשפעת החזירים. משרד הבריאות אף קרא אתמול לאנשים שביקרו בשבוע האחרון במקסיקו וסובלים מתסמינים אלו להגיע למרפאות ולהיבדק.

עוד הוגדר כי עם הגעת חולה חשוד למרפאה או לחדר מיון יש להלביש לו מסיכה שתכסה את האף והפה. על הצוות להתמגן במסיכה דומה, חלוק, כפפות ומסיכת הגנה לעיניים. יש להפנות את החולה באמבולנס לבית חולים, כדי למנוע אפשרות שייסע בתחבורה ציבורית וידביק אנשים נוספים. יש לאשפז את החולה בתנאי בידוד מגע ובידוד נשימתי ולתת לו מיידית טיפול בתרופה תמיפלו, שהוכחה כבעלת השפעה על הנגיף הנוכחי.

כמו כן, מתפרסמות באתר משרד הבריאות שאלות ותשובות בנושא שפעת החזירים.

 

מקור:משרד הבריאות, ynet .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע