כניסה הרשמה צור קשר

בריטניה: מידע בנושא סיכונים בריאותיים של "אבק עופות"

 

עודכן ב:13/04/2009

 

סקרים של תחלואה בחלקאות בבריטניה גילו שכיחות גבוהה של סימפטומים נשימתיים בקרב עובדי לולים, העלולים להחשף לכמויות משמעותיות של אבק באוויר, הנוצר במהלך תהליכי עבודה שונים (אבק עופות).

הסימפטומים המדווחים הינם גם אקוטיים וגם כרוניים והמגוון שלהם מצביע על כך שאבק עופות עלול לגרום נזק בדרכים שונות, כולל תגובות אלרגיות וגירויים ישירים בדרכי הנשימה. קיימת עדות חדשה לכך שסיכון של מחלת האסטמה התעסוקתית קשור לחשיפה למרכיבים מסויימים של אבק זה.

אבק עופות יכול להיות תערובת מורכבת של חומרים אורגניים ואנאורגניים שמקורם בקרקע, במצע הלולים, מזון עופות, תוספות כימיות ותרופתיות, לשלשת עופות, נוצות וכד', וכן מזיהומים ביולוגיים ומיקרוביולוגיים שונים. אבק עופות ידוע גם כמכיל גורמי אסטמה מוכרים, כגון אבק עץ, אבק חיטה, קרדית האבק ועוד.

מסיבות אלה חשוב לבצע ניטור רפואי על מנת לגלות סימפטומים מוקדמים של מחלות. החקיקה הבריטית מחייבת את המעבידים לבצע ניטור מסוג זה.

על מנת להביא את הנושא לידיעת מעבידים ובעלי עניין בתחום, המינהל הבריטי לבטיחות ובריאות בעבודה
(HSE) פרסם מסמך רשמי בנושא אבק עופות
 WEB40 - Controlling exposure to poultry dust

 

מקור:HSE .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע