כניסה הרשמה צור קשר

לקראת פורים נערך משרד התמ"ת לפעילות מקיפה למיגור צעצועים מסוכנים

 

עודכן ב:26/02/2009

 

לקראת חג הפורים נערך משרד התמ"ת על כל המחוזות בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, רשויות בכל הארץ, משרד החינוך וארגון "בטרם" לפעילות מקיפה למיגור הפצת צעצועים מסוכנים.

לאחרונה עודכן אתר אינטרנט ייחודי של משרד התמ"ת העוסק במניעת השימוש בצעצועים מסוכנים, וכן הודפסו עלונים ופלקטים בעברית ובערבית אשר יפוזרו בכל חלקי הארץ, באמצעות בתי הספר (משרד החינוך), "בטרם", מינהלים קהילתיים וארגונים ציבוריים.

במסגרת פעילות משותפת עם המשטרה בחודש ספטמבר נתפסו במחסן בבית חנינה החדשה כ- 1,500 אקדחים ורובים הדומים בצורתם לנשק אמיתי וכן כדורוני ירי. בניגוד לצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (איסור יצור יבוא ומכירה של צעצועים מסוכנים) - התשמ"ז. הוגש כתב אישום נגד מוחמד פרג' עראפה מירושלים המזרחית, והתקיים הדיון בפני כבוד השופט יצחק מילנוב מבית המשפט השלום בירושלים, אשר הרשיע את הנאשם וגזר עליו 15,000 ¤ קנס, והחליט על השמדת הצעצועים המסוכנים.

כמו כן, מחוז תל-אביב והמרכז במשרד התמ"ת פותח בפעילות נמרצת של הסברה לצד אכיפה בנושא צעצועים המוגדרים "מסוכנים". לצורך כך הופקו ע"י משרד התמ"ת עלוני הסברה בעברית ובערבית ובהן תצלומים והנחיות לגבי הצעצועים האסורים בשימוש.

נוכח הדמיון הרב לכלי נשק אמיתיים הן בצורתם, הן בתכונותיהם והן באופן הפעלתם, עוברים חוקרי התמ"ת במחוז ת"א הדרכה להכרת הצעצועים החדשים המופצים בשווקים. בין הצעצועים האמורים מונים במחוז ת"א את החיקויים לכלי נשק אמיתיים, את תרסיסי השלג למיניהם, אשר חלקם אינם מאושרים ע"י מכון התקנים, נפצים, חזיזים המכילים אבקת שריפה, חומרי נפץ והדף, כולל טילים למיניהם.

משרד התמ"ת קורא לציבור ההורים להקפיד לרכוש תחפושת שיש על גביה סימון המעיד כי היא עומדת בתקן רשמי 562, שעניינו בין השאר, בעמידות התחפושת באש.

כבר בימים הקרובים יחלו צוותים משותפים של חוקרי התמ"ת, ביחד עם משטרת ישראל, לפשוט על מרכזי מכירות, דוכנים וחנויות העוסקים במכירה של צעצועים מסוכנים. צעצועים אלה יוחרמו והסוחרים בהם יועמדו לדין.

הציבור מוזמן לפנות למשרדי המחוז בטלפון 03-5125393 או בפקס 03-5125346, על מנת לקבל עלוני הסברה, ובמקביל לדווח על העוסקים בהפצה וסחר של צעצועים ותחפושות מסוכנים, לכל אחד ממחוזות המשרד, בתל-אביב, בחיפה, בירושלים ובבאר-שבע.

קישורים נוספים:

 

מקור:משרד התמ"ת,
ארגון "בטרם", מכון התקנים.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע