כניסה הרשמה צור קשר

אושרו תקנות המחייבות רשויות ציבוריות לפרסם מידע סביבתי

 

עודכן ב:19/02/2009

 

ביום 02.02.09 אושרו בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת תקנות חופש המידע (העמדת מידע על איכות הסביבה לעיון הציבור), אשר הוגשו לאישור הוועדה על ידי השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא. השר עזרא: "יש לכך חשיבות ממדרגה ראשונה, שכן רק כך הציבור יהיה מודע לנתונים סביבתיים באזורו".

התקנות מותקנות מכוח סעיף 6א' לחוק חופש המידע, הקובע שכל רשות ציבורית כהגדרתה בחוק חופש המידע (כל משרדי הממשלה, כל הרשויות המקומיות, ועוד עשרות גופים ציבוריים אחרים) מחויבת לפרסם מידע על איכות הסביבה הנמצא ברשותה. מידע על איכות הסביבה הוא מידע על חומרים שנפלטו או הושלכו לסביבה וכן תוצאות מדידות של רעש, ריח או קרינה. התקנות מפרטות את המידע שיש להעמיד לעיון הציבור, וקובעות כיצד יש לעשות זאת.

אישור התקנות יוביל לכך, שכל הרשויות הציבוריות האמורות יפרסמו מידע סביבתי, ויאפשרו לציבור לקבל נתונים סביבתיים באזורו. השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא, מסר, כי "הגדלת מודעות האזרחים לסביבה היא חלק מרכזי בפעילות למען הגנת הסביבה. יש לכך חשיבות ממדרגה ראשונה, שכן רק כך הציבור יהיה מודע לנתונים סביבתיים באזורו ולאלו שמפרים את האיזון הסביבתי".

 תקנות חופש המידע (העמדת מידע על איכות הסביבה לעיון הציבור), התשס"ט - 2009 

 

מקור:המשרד להגנת הסביבה.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע