כניסה הרשמה צור קשר

נהג אוטובוס לקה בטחורים ויוכר כנפגע תאונת עבודה

 

עודכן ב:18/02/2009

 

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב הכיר במחלת טחורים אצל נהג אוטובוס כתאונת עבודה. בפסיקתו קבע בית הדין, כי על הביטוח הלאומי לשלם לנהג את הפיצויים המגיעים לו. התביעה התקבלה, בין השאר, משום שהשופטת, הדס יהלום, העדיפה להסתמך על חוות דעת של מומחה, שהיא זו המיטיבה עם התובע.

מדובר בנהג אוטובוס שעבד כ-30 שנה באגד ונהג לנסוע בקו תל-אביב - אילת, אחת לשבוע, כשהוא נוהג בין 10-12 שעות ביום. בנוסף, היו לו נסיעות רבות בתוך העיר. שני מומחים שמונו לעניין נתנו שתי חוות-דעת שונות. אחד קבע היעדר קשר סיבתי כלשהו בין העבודה למחלה ואילו השני קבע, כי לתובע, שאף נותח בשל המחלה, לא היו כל גורמי סיכון אחרים לטחורים ומכך ניתן להסיק, שמחלתו קשורה בתנאי עבודתו.

הנהג הגיש תביעה להכרה במחלת הטחורים ממנה הוא סובל כפגיעה בעבודה. ב-2007 קיבל בית הדין את תביעתו של הנהג, אולם המוסד לביטוח לאומי ערער על פסה"ד לבית הדין הארצי, ואחריו הופנו הצדדים למומחה. הביטוח הלאומי ביקש לפסול את המומחה, אולם הבקשה נדחתה והתיק הוחזר שוב לבית הדין לעבודה בתל-אביב.

השופטת הדס יהלום העדיפה, כאמור, את חוות הדעת השנייה וקבעה, כי "משעסקינן בתחום הביטחון הסוציאלי, ושעה שעסקינן בשתי חוות דעת סותרות, יש לבחור את חוות הדעת המיטיבה עם המבוטח".

 

מקור:כלכליסט (מיקי פלד).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע