כניסה הרשמה צור קשר

תחרות בנושא בטיחות בחברת סטפאק - "Safety in Mind"

 

עודכן ב:15/02/2009

 

בשנתיים האחרונות מפעיל המוסד לבטיחות ולגיהות, ומחוז חיפה בתוכו, מיזם מנ"ע (מערכת לניהול עצמית) המאפשר לשפר את רמת הבטיחות במפעל ולמנוע נזקים מיותרים העלולים להיגרם עקב תאונות וליקויי בטיחות. במסגרת הפרוייקט, מדריך מטעם המוסד מסייע בהקניית יסודות וכלים מעשיים להקטנת הסיכונים ולשיפור מתמשך ברמת הבטיחות של המפעל, וכן בהדרכה וליווי צמוד לביצוע "מבדק עצמי", "סקר סיכונים" ולביצוע עצמאי של "ניתוח עמדת עבודה" ו"ניתוח מטלה" (JSA) לאיתור גורמי סיכון ולשיפור הבטיחות בעמדות ספציפיות ובמפעל כולו.

בתקופת הפעלתו של המיזם הצטרפו חברות ומפעלים רבים לפרויקט ולקחו חלק פעיל בהטמעתו במסגרות שלהם. חלקן אף ראו במיזם הזדמנות למינוף הבטיחות בארגון.

דוגמא לשיתוף הפעולה עם מחוז חיפה והצפון היא חברת סטאפק (חברת בת של Smith DS), בהנהלת ישראל ושוש בן צור, הממוקמת באזור הקסום של הגליל, בתוך מתחם "גן התעשייה" בא.ת. מגדל תפן. החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי אריזה לסטריליזציה רפואית ומוצרי אריזה למזון (מוצרים לאחסון והארכת חיי מדף של פרי וירק טרי). 

חברת סטאפק הינה בעלת אוריינטציה גבוהה לבטיחות, וכלים שנלמדו במסגרת הפרויקט מוטמעים בפעילות השוטפת. גב'מוניק רובס, מנהלת אבטחת איכות ומחזיקת תיק הבטיחות, יחד עם הנהלת הארגון פועלת רבות בהעלאת מודעות העובדים לבטיחות ולשיתוף העובדים בפעולות הבטיחות.

יחודו של שיתוף הפעולה הזה הוא ברצונה של החברה שהדבר יהפוך ל"דרך חיים". 
החברה יזמה תחרות בטיחות, דבר המראה על צעד בתהליך זה. התחרות כללה עיצוב פוסטר בנושאי בטיחות בשם"Safety in Mind", שבה נטלו כל העובדים חלק פעיל בליווי בני משפחותיהם, שהיו חלק בלתי נפרד מהגשת המועמדות לתחרות. התחרות נשאה פרסים יקרי ערך יחד עם פרסום "ברבים" של יצירות העובדים. הפעילות התקיימה במשך יום העבודה ואפשרה לעובדים להיות זמינים למקורות רבים של מידע על-מנת ליצור את חלקי הפוסטר בעוד הם משתפים את בני משפחותיהם באופן פעיל בתכנונו והוצאתו לפועל.

אני מאמין, שפעולות ארגוניות ייחודיות מעין אלו, יחד עם הפרסום הארגוני הניתן להן, נותנות דחיפה מהותית "לשיווק הפנים ארגוני" של נושא הבטיחות. המסרים המועברים על-ידי ההנהלה בדבר חשיבות הבטיחות מגיעים בסוף בתהליך עד לרמת העובד, דבר שתורם ליצירת השותפות אשר תוביל לבטיחות ולאיכות המוצרים.


 

 

מקור:אברמסקו יוני - מדריך מחוז חיפה והצפון.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.06.2024

 

שאלה:

האם מנהל עבודה בבנייה חייב להיות נוכח כל הזמן באתר?

 

התשובה:

הדרישה לחובת נוכחות של מנהל עבודה באתר נדרשת בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), 1988. תקנות 2-5 מפרטות את הדרישות למינוי מנהל עבודה בבנייה וחובת נוכחותו.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע