כניסה הרשמה צור קשר

תקדים: חולת CMCJ הוכרה כנפגעת עבודה

 

עודכן ב:20/01/2009

 

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה קיבל את תביעתה של עובדת "אלביט מערכות בע"מ" מכרמיאל נגד המוסד לביטוח לאומי להכיר בה כ"נפגעת עבודה".

זאת לאחר שבית המשפט השתכנע כי תנאי עבודתה במפעל כעובדת בפס הייצור, הם שגרמו לה לבעיות רפואיות של גמישות יתר ואי יציבות בשתי הידיים ובמיוחד באגודלים, מחלה המוכרת בשמה המקצועי-"מחלת CMCJ".

בכתב התביעה, טען עורך דינה, סלים ראשד, כי העובדת עבדה כמרכיבה וכמתקנת של כרטיסים אלקטרוניים, בהיקף עבודה של כ- 9 שעות ביום, במשך חמישה ימים בשבוע, ולעיתים אף עבדה משך 14-15 שעות ביממה בתנאי לחץ.

על פי הנטען בכתב התביעה, בשל תנאי העבודה המאסיביים והמתמשכים החלה העובדת לחוש עייפות וכאבים באגודלים ובידיים, בעיה שהחמירה עד כדי מחלה של גמישות יתר ואי יציבות בידיים ובמיוחד באגודלים-מחלה שידועה בשם "CMCJ". המחלה גורמת לאי יציבות בזמן אחיזת חפצים באמצעות כפות הידיים.

המוסד לביטוח לאומי טען כי המחלה התפתחה על רקע תחלואתי טבעי שאינו קשור בתנאי העבודה, ועל כן אין לראות בה "מחלת מקצוע". כך נטען גם כי לא התקיים קשר סיבתי בין תנאי העבודה לכאבים בידיים.

לבקשת עו"ד סלים, מונה לצורך בחינת העניין יועץ רפואי מטעם בית הדין, וזה קבע, כי בניגוד לעמדת המוסד לביטוח לאומי, אכן מדובר במחלה שקשורה סיבתית לתנאי העבודה בהן עבדה העובדת.

קביעה זו של היועץ הרפואי גרמה לקבלת טענות התביעה על ידי בית המשפט, והנתבעת הוכרה לבסוף כ"נפגעת עבודה".

עו"ד סלים: "ההכרה הזו בעובדת כנפגעת עבודה, הינה בעלת חשיבות רבה בנוגע לזכויות כספיות מהמוסד לביטוח לאומי, ומביטוח המעביד. מדובר במקרה תקדימי, מאחר ועד היום ככל הידוע, טרם הוכרה מחלה זו כמחלת מקצוע".

 

מקור:mynet כרמיאל (גלית פרי) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע