כניסה הרשמה צור קשר

עיצוב המשרד משפיע על בריאותנו

 

עודכן ב:14/01/2009

 

משרדים המתוכננים בשיטת ה-Open Space (חלל פתוח - שיטת "הקוביות") גורמים לאנשים לחלות, לסבול מלחץ רב יותר, להידבק בהצטננות ואפילו להיות פחות פרודוקטיביים. אלו המסקנות אליהן הגיעו חוקרים אוסטרלים*

סקירה של מחקרים עולמיים בנושא ההשפעה של עיצוב המשרד המודרני גילתה כי למעבר לחלל פתוח הייתה השפעה שלילית ניכרת ביותר, כש-90% מהם דיווחו על השפעות בריאותיות ופסיכולוגיות שליליות. רמות גבוהות של מתח נפשי, עימותים, לחץ דם גבוה ותחלופה גבוהה של כוח אדם נמצאו כולם קשורים לסביבה של משרדים בסגנון חלל פתוח.

הסקירה הראתה כי עובדים מתמודדים עם בעיות רבות, כמו איבוד הפרטיות, איבוד הזהות, פרודוקטיביות נמוכה בעבודה, בעיות בריאות שונות, דרבון יתר וחוסר סיפוק מהעבודה כשהם עובדים בסביבה של חלל פתוח. 

העובדים, לדברי החוקרים, סובלים מחוסר ביטחון, ומודעים בכל רגע ליכולת של עמיתיהם לראות את מעשיהם על המחשב ולצותת לשיחות הטלפון שלהם. רמות רעש גבוהות גורמות לירידה בריכוז ולירידה בפרודוקטיביות גם כן. שכיחות גבוהה יותר של עימותים במקום העבודה גם היא הייתה ניכרת, כשאפילו צלצול הטלפון של עמית לעבודה שישב קרוב הטריד את העובד האחר. בנוסף, הקלות בה עברו חיידקים מאחד לשני גרמה לשכיחות גבוהה יותר של מחלות כמו שפעת.

על-פי הערכות, ארגונים יכולים לחסוך עד 20% מעלויות הפיתוח כשהם יוצרים מקום עבודה בסגנון של חלל פתוח אך סגנון עבודה זה חייב להיות מעבר לחיסכון בעלויות כשלוקחים בחשבון את הצרכים החברתיים והפסיכולוגיים של העובדים.

הממצאים פורסמו ב-Asia-Pacific Journal of Health Management.

 

מקור:www.news1.co.il (יפעת גדות).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע