כניסה הרשמה צור קשר

פעילות ענפה באתר "קו חיים" של המוס"ל

 

עודכן ב:20/02/2019

 

מיזם "קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות בשיתוף עם מינהל הבטיחות במשרד העבודה. עברנו את ה-100 פניות של אזרחים על ליקויים באתרי בנייה (השבוע התקבלו 16פניות), עפ"י הנתונים מרבית הדיווחים נמצאים באזור תל אביב, וירושלים. בין הפניות נמצאו פניות שהצביעו על סכנה מידית באתרי הבנייה.

הממצאים העיקריים הם:

 
  • פיגומים לא תקינים (42 פניות בנושא פיגומים לא תקינים)
  • עבודה בגובה לא תקינה 
  • אי שימוש בציוד מגן אישי
  • חוסר תיחום אתרים וחוסר בשילוט מחייב.

 פעילות מיזם "קו החיים", היא חלק מהפעילויות שמבצע המוסד לבטיחות ולגהות לקידום הבטיחות בעבודה בישראל בכלל ובענף הבנייה בפרט. המיזם מציג על מפה אינטראקטיבית, בזמן אמת, המציגה את נתוני המפגעים בענף הבנייה בישראל כפי שהם מדווחים היישר מהציבור. 

מטרת "קו החיים" היא להגביר את מעורבות כלל הציבור בישראל בהתמודדות עם תופעת תאונות העבודה בענף הבנייה ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. הדיווחים המלווים בתמונות, הגיעו מכל רחבי הארץ וכללו מגוון נושאים, שהבולטים בהם נושאי הפיגומים, עבודה בגובה, ציוד מגן אישי, עגורנים ומנופים. 

סה"כ הפניות טופלו ע"י מדריכי הבטיחות, תוך שעות ספורות ועד 24 שעות מרגע הדיווח.  עפ"י הדיווחים באתרי הבנייה, בוצעו הדרכות בנושא דרכי הטיפול הנדרשות בליקויים.

 



דוגמה מדיווחים 

בשעה 09:25 התקבל במערכת "קו החיים" במוסד לבטיחות ולגיהות התקבלה פניה מאזרח, בנושא עבודה בגובה מסוכנת המלווה בתמונה.  הפניה תארה ליקויי בטיחות באתר בנייה בו העובדים מבצעים עבודה בגובה ללא ציוד מיגון נדרש עפ"י חוק.    

 

לאתר הגיעו מדריך בטיחות של המוסד לבטיחות  סקר , הדריך והסביר למנהל העבודה הליקויים שבפניה. כמו כן הפנייה הועברה להמשך טיפול ע"י מנהל הפיקוח /מפקח עבודה.

זו גם ההזדמנות שלך להשפיע על רמת הבטיחות באתרים ולהציל חיים!


כנסו לאתר "קו החיים" ודווח לנו על מפגע וליקוי המסכנים חיים.
    
    


 

 

מקור:מוטי סולטני, מדריך בנייה ותעשייה, מחוז מרכז וי-ם, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה