כניסה הרשמה צור קשר

שבוע 6 למיזם "קו החיים" דוגמה לטיפול בדיווח

 

עודכן ב:03/02/2019

 

מיזם "קו החיים" של המוסד לבטיחות ולגיהות בשיתוף עם מינהל הבטיחות במשרד העבודה. לאתר "קו החיים" הגיעו עד כה 72 פניות על ליקויים באתרי בנייה. 

בין הפניות נמצאו פניות שהצביעו על סכנה מידית באתרי הבנייה, הממצאים העיקריים הם:

 
  • פיגומים לא תקינים
  • חוסר במנהל עבודה באתר הבנייה
  • אי שימוש בציוד מגן אישי
  • חוסר תיחום אתרים וחוסר בשילוט מחייב

פעילות מיזם "קו החיים", היא חלק מהפעילויות שמבצע המוסד לבטיחות ולגהות לקידום הבטיחות בעבודה בישראל בכלל ובענף הבנייה בפרט. המיזם מציג על מפה אינטראקטיבית, בזמן אמת, המציגה את נתוני המפגעים בענף הבנייה בישראל כפי שהם מדווחים היישר מהציבור. 

מטרת "קו החיים" היא להגביר את מעורבות כלל הציבור בישראל בהתמודדות עם תופעת תאונות העבודה בענף הבנייה ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. הדיווחים המלווים בתמונות, הגיעו מכל רחבי הארץ וכללו מגוון נושאים, שהבולטים בהם נושאי הפיגומים, עבודה בגובה, ציוד מגן אישי, עגורנים ומנופים. 

סה"כ הפניות טופלו ע"י מדריכי הבטיחות, תוך שעות ספורות ועד 24 שעות מרגע הדיווח, עפ"י הדיווחים באתרי הבנייה, בוצעו הדרכות בנושא דרכי הטיפול הנדרשות בליקויים.
 

 דוגמה מדיווח

ב-  29.1.2019 בשעה 10:13 במוסד לבטיחות ולגיהות התקבלה פניה מאזרח, המלווה בסרטון באמצעות דיווח "קו החיים". הפניה תארה ליקויי עבודה באתר בנייה בו העובדים פירקו פיגומים והשליכו אותם מגובה רב לשטח ציבורי לאתר הגיעו מדריך בטיחות של המוסד לבטיחות ומפקח עבודה של משרד העבודה.

באתר נמצאו ליקויים רבים כגון:

עובדים שעבדו בעבודה בגובה ועל הגגות ללא ציוד מגן אישי תוך סיכון עצמי, עובדים זרקו  זקפי פיגומים מגובה רב לקרקע תוך סיכון העובדים מטה ועוברי אורח למטה כאשר האתר ללא גידור כנדרש בעבודות בנייה. בעקבות הליקויים שנמצאו האתר הוצא צו בטיחות כבר בשעה 12:30 בצהריים ! (תוך 3 שעות מרגע הדיווח במערכת).

 

צו בטיחות

צו בטיחות מוצא על-מנת לטפל בסכנה בטיחותית. המועד לביצוע, לתיקון הליקוי, הוא מידי או במועד הנקוב בצו. אנו רואים עפ"י הדיווחים את הרצון  והאכפתיות החברתית של הציבור להתריע ולמנוע את התאונה הבאה ואנחנו כאן בשיתוף פעולה מלא של כלל הגופים לצורך מניעת התאונה הבאה. ניתן לדווח בשפה העברית או הערבית באתר של המוסד לבטיחות ולגיהות וברשת האינטרנט.
 
זו גם ההזדמנות שלך להשפיע על רמת הבטיחות באתרים ולהציל חיים!

כנסו לאתר "
קו החיים" ודווח לנו על מפגע וליקוי המסכנים חיים.   

 

מקור:מוטי סולטני, מדריך בנייה ותעשייה, מחוז מרכז וי-ם, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה