כניסה הרשמה צור קשר

החל מבצע אכיפה בנושא עבודה בטוחה בגובה

 

עודכן ב:17/12/2008

 

אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת החל במבצע לאכיפת נושא עבודה בטוחה בגובה, לאור תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה) שנכנסו לתוקף בתאריך 1.11.2008. המבצע יתקיים בתעשייה, מלאכה, שירותים, בנייה וחקלאות, כך מסר יורם אלעזרי ראש אגף הפיקוח על העבודה במשרד התמ"ת.

יורם אלעזרי מציין כי מטרת המבצע היא הטמעת דרישות תקנות הבטיחות בעבודה בגובה בשטח - התקנות קובעות ומפרטות את ההדרכה הנדרשת לעובדים בכל תחום של עבודה בגובה באמצעות בעלי תפקידים מתאימים (מדריכי עבודה בגובה) וכן את הדרישות לרכישה ושימוש בציוד ואמצעים מתאימים לאופי העבודה של מערכות אבטחה, רתמות בטיחות קסדת מגן בהתאם לדרישות התקינה, כמו גם חובת ביצוע עבודה בגובה בצוות.

המבצע יתקיים בכל רחבי הארץ בין התאריכים 16.12.2008 - 5.1.2009, וייטלו בו חלק כל מפקחי האגף אשר יפעלו במסגרת המבצע בכ- 20 צוותים .

הנושאים שיבדקו ויפוקחו יכללו בין היתר:
  • הכשרת והדרכת העובדים לעבודה בגובה.
  • שימוש ותקינות ציוד מגן אישי.
  • אופן ביצוע העבודה בגובה.
  • עמידת הציוד והמתקנים והמערכות לעבודה בגובה בדרישות התקנות.
יורם אלעזרי מציין עוד כי תאונות עבודה הנובעות כתוצאה מנפילה מגובה מהוות את החלק העיקרי של תאונות העבודה במשק הישראלי. בממוצע של 10 השנים האחרונות בכל שנה מתרחשות כ-7,700 תאונות עבודה של נפילה מגובה. 35% מתאונות העבודה הקטלניות נגרמות מנפילות מגובה. כך, במהלך שנת 2006 נהרגו 24 מתוך 61 עובדים כתוצאה מנפילה מגובה, ובשנת 2007 (המוגדרת כשנה עם מספר תאונות מוות מועטות יחסית) נהרגו 19 מתוך 51 עובדים כתוצאה מאותה סיבה.

יצויין כי העובדים החשופים לנפילה מגובה הם עובדי בנין, מתקיני מערכות מיזוג אויר ודודי שמש, אנשי אחזקה במפעלים, מטפסי תרנים על עמודי חשמל, תאורה ומערכות סלולריות, גולשי בניין, מתקיני גגות רעפים, מבצעי עבודות איטום, חשמלאים ומתקיני צלחות לווין.

 

מקור:משרד התמ"ת .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע