כניסה הרשמה צור קשר

סיכון מקצועי: שרידי סם התגלו בדם של אנשי המז"פ

 

עודכן ב:09/12/2008

 

מדי כמה שבועות מתפארת משטרת ישראל בתפיסות ענק של סמים, ומכבדת את שוטריה בתעודות הוקרה. אלא שעכשיו מתברר כי המחיר כבד, וכי גורמים רבים במשטרה סובלים לא מעט מהסמים שהם תופסים.

ל"ישראל היום" נודע כי בבדיקה מדגמית שנערכה למספר בודקי סמים במעבדה לזיהוי פלילי במטה הארצי של המשטרה, התגלו אצל אחדים מהם שרידי סם בדם.

הללו באו במגע עם סמים מסוגים שונים שנתפסו כמו הרואין, קוקאין, חשיש ועוד. לנוכח התוצאות המדאיגות של הבדיקות, פנו הנבדקים לראש המעבדה לזיהוי פלילי והתלוננו על הציוד שבאמצעותו נבדקים הסמים על ידם.

הסמים שהמשטרה מצליחה לשים את ידיה עליהם, מועברים למעבדה לסיבים ולפולימרים במחלקת המז"פ במטה הארצי, שבה מועסקים כימאים ולבורנטים. במעבדה מזהים אותם ובוחנים את הקשר הראייתי בינם לבין אלה החשודים בהברחתם.

אבנר רוזנגרטן, לשעבר ראש המעבדה    לסיבים ולפולימרים ומי שעומד כיום בראש המכון למדע פורנזי, נפגע בעבר מסמים שבדק במעבדה. "למרבה הצער, בראשית דרכי פתחתי בחוסר זהירות תיק גדול של סמים ונשמתי הרבה הרואין שהרדים אותי ל-24 שעות", מספר רוזנגרטן.

לדבריו, שאיפה חד-פעמית אמנם אינה מזיקה, "אבל עבודה של שנים בתנאים לא מבוקרים וזהירים עלולה לגרום לגוף נזק של ממש". עוד הוסיף כי במעבדת הסמים נוקטים אמנם אמצעי בטיחות אך, לדבריו, "התנאים לא אידיאליים, המבנה עצמו אינו מתאים למעבדות ותנאי הבטיחות אינם משופרים".

בכיר במשטרה אף הוסיף כי הסכנה מאיימת גם על שוטרים בתחנות המשטרה. לאחר שהסמים מזוהים במעבדה הם מוחזרים לתחנה ומושמדים. כך, למשל, מסביר הבכיר, החשיש שמגיע לתחנת המשטרה נשרף, והסכנה היא    שאדיו ייספגו בריאות והוא ימצא את דרכו למערכת הדם.

המטה הארצי של המשטרה אישר כי התגלו שרידי סם בבדיקות שגרתיות שנערכו לבודקים, אך לדברי דובר המשטרה, "מדובר בכמות מזערית בלבד". עוד הדגיש הדובר כי "לנוכח פניית 'ישראל היום' חודדו הנהלים בכל מה שקשור לפתיחת המוצגים ולבדיקתם, וצפויים להתווסף עוד אמצעי מיגון".

 

מקור:ישראל היום (איציק סבן והדס שטייף).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע