כניסה הרשמה צור קשר

המון קונים רמס למוות עובד חנות בארה"ב

 

עודכן ב:04/12/2008

 

הל של אלפים שצבא על פתח חנות של רשת החנויות וול-מארט בוואלי סטרים שבניו-יורק, רמס למוות עובד זמני של החנות, ג'דימיטאל דאמור, בן 34, תושב רובע קווינס. אשה הרה הוחשה לבית חולים לאחר שנרמסה אף היא.

ההמון המתין לפתיחת החנות לרגל מבצע הוזלות. רבים מהם שהיו חסרי סבלנות הלמו באגרופיהם על הדלתות. כ-2,000 איש שדחפו זה את זה הפעילו לחץ עצום על דלתות החנות ושברו אותן. 10 מעובדי החנות שהמתינו בפנים ניסו להדוף את ההמון, אך בלא הצלחה. האירוע העיב על יום ההוזלות המסורתי בארה"ב, המכונה "יום שישי השחור".

עדי ראייה סיפרו כי הדלתות התנפצו וההמון הצורח שעט פנימה. העובד דאמור נהדף לאחור והופל על רצפת הלינוליאום השחורה. הקהל ההיסטרי דרס אותו. גם אחרים נפלו ונרמסו.

כמה עובדים הבחינו בנעשה וניסו לחלץ את חברם אך הוא נפצע פצעי מוות, ומת שעה לאחר שהובא לבית החולים. יחד עימו נרמסו עוד ארבעה בני אדם, ובהם אשה בחודש השמיני להריונה.

המשטרה המקומית אומרת כי בחנות לא היו אמצעי בטיחות מספיקים. קצין משטרה אמר כי מה שאירע היה "תוהו ובוהו מוחלט" וכי ה"קהל יצא מכלל שליטה". הוא הוסיף כי אין להוציא מכלל אפשרות הגשת אישומים פליליים נגד הרומסים. "זו אינה תאונה. זה היה אירוע שניתן היה לצפות מראש", אמר. עם זאת, אישרה המשטרה כי למרות מצלמות האבטחה והעדויות יהיה קשה לזהות בוודאות את האחראים, שלא לדבר על הוכחת כוונה פלילית.

כמה עדי ראייה סיפרו כי ההמון נהג כ"פראי אדם" גם לאחר האירוע. כאשר נאמר ללקוחות כי עליהם לפנות את החנות משום שנהרג עובד, הגיבו בצעקות והמשיכו לחטט בערימות הסחורה.

החנות פונתה, נוקתה משברי הזכוכית, ונפתחה מחדש. הלקוחות החדשים שנכנסו דרך הפתח חסר הדלתות, היו רגועים ולא ידעו על המתרחש קודם לכן.

התנהגות קונים פראית היא אירוע שגרתי ב"יום שישי השחור", יום הוזלות המתקיים אחת לשנה למחרת חג ההודיה, החל ביום ה'. ואולם ארגוני הצרכנים אומרים כי לא זכור להם שמישהו נהרג באירוע זה.

בחנויות וול-מארט מניו ג'רזי עד דאלאס הסתערו קונים על החנויות למצוא מציאות, כגון DVD ב-2 דולר, או טלוויזיה שטוחה ב-400 דולר. וול מארט מפעילה יותר מ-4,100 חנויות בארה"ב ו-3,100 חנויות מחוצה לה. על-פי דיווחים עד כה, נראה כי מכירותיה בעונת החגים הנפתחת כעת יהיו מוצלחות, על אף המשבר הכלכלי.

 

 

מקור:NEWS1 (משה ריינפלד) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע