כניסה הרשמה צור קשר

פועל נהרג בתאונה בבית במושב בדרום

 

עודכן ב:02/12/2008

 

טרגדיה התרחשה אתמול בשעות הצהריים במושב תלמים, הסמוך לשדרות כאשר פועל נהרג ופועל אחר נפצע באורח בינוני עד קשה לאחר שנמחצו תחת חומה בזמן עבודתם. התאונה אירעה כאשר הפועלים יחד עם חמישה נוספים עסקו בעבודת שיפוצים בבית פרטי במושב.

בעבודתם עסקו הפועלים בבניית פיגום בבית על מנת למנוע את קריסת החומה שנבנתה בעבר ללא יסודות. מבדיקה עולה כי בעת בניית הפיגום חפרו הפועלים ככל הנראה יותר מדי ולכן קרסה החומה. 

ארבעה מהפועלים הצליחו להימלט בעוד ששניים מהם נמחצו. טרקטור שעבד במקום ניסה לחץ אותם מבין ההריסות. 

מנהל מוקד המבצעים של מד"א במרחב לכיש, יהודה גבאי, סיפר ל-nrg מעריב: "קיבלנו דיווח על קיר שהתמוטט בתלמים שלחנו שתי ניידות טיפול נמרץ ושני אמבולנסים בשל החשש כי ישנם לכודים רבים". 

לדבריו, "הצוות הראשון שהגיע משדרות גילה שני פצועים, כשאחד מהם במצב קשה והשני במצב של איבוד צלם אנוש". הוא המשיך וסיפר כי לפרמדיקים לא נותר אלא לקבוע את מותו של הפועל. גבאי ציין כי הפועל שנפצע קשה פונה לבית החולים ברזילי באשקלון כשהוא סובל מפגיעת גפיים, חזה וראש. 

בעקבות התאונה הביעו התושבים במקום זעם רב והאשימו את המושב ואת המועצה האיזורית לכיש בבניית החומות בבתים לא יסודות. "זה דבר שידענו שבשלב מסוים יקרה. בעבר כבר נפלו חומות וגם בבית שלי החומה נפלה, בנס אז לא היו נפגעים - אולי עכשיו יעשו משהו", אמר ברק בן ארציי תושב תלמים. 

שוטרי תחנת קרית גת בפיקודו של רב פקד מאיר לנקרי נמצאים במקום והחלו בחקירת האירוע. 

לפני כשבוע נהרג גבר בן 60 ואדם נוסף בן 30 נפצע באורח קל עד בינוני, בתאונת עבודה באתר לפינוי פסולת בניין בהרצליה. התאונה התרחשה לאחר שקיר בטון קרס על השניים בעת שעבדו באתר, הממוקם ליד מחלף הסירה, סמוך לקניון שבעת הכוכבים בעיר.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע