כניסה הרשמה צור קשר

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת הרשיע מעסיק בשל עבירות בטיחות באתר בנייה

 

עודכן ב:26/11/2008

 

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת הרשיע לאחרונה את המעסיק ג'מאל מוסא, מנהל עבודה ממונה בפרויקט בניה "נופים" בנצרת עילית, באי קיום הוראות חוק ארגון הפיקוח על העבודה והתקנות וגזר עליו קנס, בסך 35,000 ש"ח, מאסר על תנאי של ארבעה חודשים לשלש שנים וכן חייב את הנאשם לחתום על התחייבות בסך של 50,000 ש"ח לשלש שנים להימנע מעבירות בהן הורשע.

עו"ד רחל בורנשטיין הגישה נגד הנאשם כתב אישום וזאת בעקבות ביקורות שנערכו באתר הבניה במהלך שנים 2004-2006 על ידי המפקחים גיל אורן ויוסף מרבנט מאגף הפיקוח על העבודה במחוז צפון. בביקורות התגלו ליקויים רבים באתר הבניה שכללו אי ניהול פנקס הדרכה, אי גידור משטחי עבודה ואספקת ציוד בפני נפילה, אי גידור חללים ופתחים ליקויים החיזוקים ליציבות הפיגום, פיגום על בסיס בלתי יציב, אי התקנת תאורה מתאימה, אי שימוש בנעלי עבודה, אי אספקת ציוד מגן אישי וקיום חלקים בלתי מוגנים בלוח חשמל. על אף דרישות המפקחים שנשלחו לנאשם לדאוג לתיקון הליקויים כנדרש, הנאשם תיקן רק חלק מזערי של הליקויים ובחלקם לא עשה דבר.

בדיון שהתקיים בבית הדין הנאשם הודה בעבירות שיוחסו לו והורשע. התובעת ציינה בטיעוניה לעונש את החומרה הרבה באי קיום הצווים ובאי תיקון הליקויים המסכנים את העובדים באתר. בית הדין גזר על הנאשם, כאמור, קנס, מאסר על תנאי והתחייבות.

 

מקור:משרד התמ"ת.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע