כניסה הרשמה צור קשר

חדשות

סרטון אנימציה חדש על נסיבות אירוע האש הגדול בבית הזיקוק בארה"ב

 

עודכן ב:11/09/2017

 

מועצת הבטיחות הכימית של ארה"ב (CSB) הפיקה סרטון אנימציה המתאר את הנסיבות שהובילו, ב-22 בנובמבר 2016, לשריפה גדולה בבית הזיקוק אקסון מוביל ב-Baton Rouge, Louisiana, שנשרפו בה קשות ארבעה עובדים. השריפה פרצה במהלך פעולות תחזוקה ביחידת אלקילציה של חומצה גופריתית של בית הזיקוק.

ביום האירוע, המפעילים ניסו לפתוח שסתום על משאבת איזובוטאן רזרבית על מנת להכניס אותה לשירות. השסתום הופעל באופן ידני על ידי גלגל היד המחובר לתיבת הילוכים, שהכיל גלגלי שיניים המשמשים להקל על פתיחה וסגירה של השסתום. אולם תיבת ההילוכים לא פעלה כראוי והשסתום לא נפתח. העובדים, שפעלו כמקובל בבית הזיקוק, הורידו את תיבת ההילוכים ואת סוגר התמיכה שלה מהשסתום.

ללא ידיעתם של המפעילים, השסתום היה אחד מ- 3% מכלל השסתומים ביחידת אלקילציה שהיו בעלי עיצוב ישן שהשתמש בברגים לחיבור בין תיבת ההילוכים וסוגר התמיכה שלה לבין השסתום, וגם שימש להבטחת פריט קריטי של ציוד המכיל לחץ שנקרא המכסה העליון. כאשר מסירים את הברגים, המכסה העליון נשאר מנותק והשסתום הופך לפגיע ללחץ.

כשהברגים ותיבת ההילוכים הוסרו והמכסה העליון לא מאובטח, המפעילים ניסו לפתוח את השסתום באמצעות מפתח צינורות, והשסתום נכשל מיד והתפרק. איסובוטאן שהיה בלחץ נמלט מן השסתום, ויצר ענן אדים לבן דליק אשר ככל הנראה הגיע למכונת ריתוך שהיתה מחוברת לחשמל והציתה. כתוצאה מכך נפצעו קשה אחד העובדי בית הזיקוק ושלושה עובדי קבלן שעבדו באזור.




המקור: CSB
 

 

מקור:יח' האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה