כניסה הרשמה צור קשר

חידוש גיליונות סיכונים: בנאי, בונה ארובה

 

עודכן ב:27/08/2017

 

גיליונות המידע על הסיכונים התעסוקתיים לעובדים הוכנו במסגרת פרוייקט בינלאומי על סיכונים לעובדים במקצועות שונים, International Hazard Datasheets on Occupations, המנוהל ע"י ארגון העבודה הבינלאומי ILO. מתכונת (פורמט) גיליונות הסיכונים נקבעת ע"י ועדת היגוי בינלאומית, הפועלת ליד ILO.

המהדורה העברית מופיעה באתר האינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות. המהדורה העברית הוכנה במסגרת פרוייקט משותף של המוסד לבטיחות ולגיהות, במימון קרן מנוף של המוסד לביטוח לאומי ושל משרד העבודה, ושל השרות לבריאות העובד של משרד הבריאות. גיליונות הסיכונים הכלולים בה הם בהתאם למתכונת המעודכנת, שאושרה ע"י ועדת ההיגוי הבינלאומית.
 
מה הוא גיליון המידע על הסיכונים התעסוקתיים של עובד במקצוע מסוים?

עד הזמן האחרון, גיליונות הבטיחות שעמדו לרשות העובדים התבססו בעיקר על הכרת הסיכונים הנובעים מהעבודה בחומרים כימיים. לכל כימיקל וכימיקל יש פוטנציאל סיכון אופייני משלו. ידועים כיום כ - 18 מליון כימיקלים שונים, שיותר מ- 100,000 מהם מוגדרים כחומרים מסוכנים. לשם הערכת פוטנציאל הסיכון של החומר הכימי משמש ה- MATERIAL SAFETY DATA SHEET)  MSDS)  המתייחס בעיקר להיבטים הבטיחותיים של החומר הכימי שהעובד עשוי לבוא אתו במגע במסגרת העבודה. ה- MSDS אינו מתייחס כמעט לסיכונים האפשריים האחרים הקיימים בעבודה - תאונות, גורמי סיכון פיזיקליים, ביולוגיים, ארגונומיים וכו'. 

בניגוד ל - MSDS, הגיליון החדש - גיליון המידע על הסיכונים התעסוקתיים - מקיף את כל מגוון הסיכונים האפשריים לעובד במקצוע מסוים, תוך התייחסות לאמצעי מניעה אפשריים של סיכונים אלה. אפשר אפוא לראות את גיליון המידע על הסיכונים התעסוקתיים כ"הרחבה" ו"העמקה" של ה - MSDS. זו גם העמדה המוצהרת של ILO ! 
 
בימים אלו מרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות מרענן כ- 15 גיליונות סיכונים מענף הבנייה. מתוכם רעננו ופורסמו 2 גיליונות להלן:

 

 

מקור:יחי' האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה