כניסה הרשמה צור קשר

ערב פסח: כירת גז התפוצצה בדירה בירושלים

 

עודכן ב:06/04/2017

 

במוקד 100 של המשטרה ובמוקד 1221 של איחוד הצלה התקבלו היום מספר שיחות על פיצוץ שנשמע ברחוב שמואל הנביא פינת עץ הדר בירושלים. למקום הוזעקו כוחות משטרה, כיבוי אש, ומתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף ירושלים. בחסדי ה' האירוע הסתיים ללא נפגעים. מבדיקה ראשונית של המשטרה עולה כי בדירה התפוצצה כירת גז. נגרם נזק למטבח וכאמור למרבה הנס לא היו נפגעים. 
 
במשטרת ישראל שבים ומדגישים כי לצד ההכנות והניקיונות לחג פסח יש להקפיד בראש ובראשונה על כללי הבטיחות בדגש לחיבור גז ופעולות הגעלת הכלים, כולל שימוש בחומרי ניקיון והרחקתם מהישג ידם של ילדים. הקפדה על כללי הבטיחות תאפשר לכלל הציבור לציין את החג ללא פגע.

 
צילום: חיים גולמב - סוכנות הידיעות "חדשות 24" 

אנו במוסד לבטיחות ולגיהות קוראים לשמור על כללי הבטיחות לשימוש בגז בישול בטיגון ובישול בכלל:

בטיחות בגז בישול (גפ"מ)
גז פחמימני מעובה (גפ"מ) או כפי שאנו קוראים לו בשפת היום יום "גז בישול" הוא גז דליק וכבד מן האוויר. הוא משמש לבישול, לחימום, וגם להלחמה.
חשוב להכיר את הסיכונים האופייניים לגז הבישול כדי לדעת להיזהר מהם:
מאחר והגז כבד מן האוויר, אסור לאחסן גלילי גז, או להשתמש במכשירים הפועלים על גז במקומות ובחדרים המצויים מתחת למיפלס הקרקע.
כאשר חשים בריח האופייני של הגז - יש לסגור מיד, את הברז הראשי המספק את הגז למיתקן, ולפתוח חלונות ודלתות כדי לאפשר אוורור טוב של החלל. יש לנסות לאתר את סיבת הדליפה בעזרת מי סבון. אם איתור הדליפה דורש מיומנות ואם נדרש תיקון - יש לקרוא לטכנאי מוסמך.
כאשר חשים בריח של הגז – יש לנתק מבחוץ את מערכת החשמל מאספקת הזרם, כדי למנוע אפשרות להיווצרות ניצוץ (כתוצאה מחיבור או ניתוק של מתג או מכשיר חשמלי), אשר עלול לגרום לדליקה ו/או לפיצוץ.
 
טיגון ובישול
בהכנות לארוחת החג עוסקים הרבה בבישול ובטיגון. חשוב להקפיד על כמה כללי זהירות פשוטים שיעזרו לעבור גם את השלב הזה בשלום:
טיגון בשמן עלול לגרום לכוויות ואף לשריפה. יש להשגיח היטב על המחבת או הסיר בכל זמן הטיגון.
כלי עם שמן על הגז ללא השגחה עלול להתחמם יתר על המידה ולעלות באש. במצב כזה חשוב לזכור לא להתיז מים על המחבת או הסיר . התזת מים רק תגביר את הלהבה ותגרום לשריפה ולפגיעה באדם העומד שם. יש לכסות את כלי הטיגון בעזרת מכסה או מגבת לחה, כדי לחנוק את הלהבה.
יש להפנות את ידיות הסירים והמחבתות כך שלא יבלטו ממשטח הכיריים, כדי למנוע היתקלות בהם ובמיוחד כאשר נמצאים ילדים בסביבה.
חשוב לשמור על הניקיון בסביבה – להרים מיד כל קליפה שנפלה לרצפה ולייבש כל מה שנשפך כדי שלא נחליק חס וחלילה.
אנחנו מאחלים לכל עם ישראל חג פסח כשר, שמח ובטוח.

ראו עוד המלצות בטיחות לקראת חג הפסח במאמר אביב הגיע - פסח כשר ושיהיה גם בטוח שהתפרסם באתרנו.

 

מקור:סוכנות הידיעות "חדשות 24"
מחלקת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגהות.

 

שלח להדפסה