כניסה הרשמה צור קשר

פועל שנפל מגובה של כ- 3 קומות באתר בנייה. מנכ"לית המוסד לבטיחות ולגהות פנתה ליו"ר ועדת העבודה בכנסת

 

עודכן ב:28/06/2016

 

בשעה 08:24 נמסר למד"א מרחב דן על פועל שנפל מגובה של כ- 3 קומות באתר בנייה ברחוב הרב אלנקווה בתל אביב. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מדווחים על גבר כבן 40 (נתין זר) שנהרג במקום וקובעים את מותו. פאראמדיקים מד"א אורן ודור סיפרו: "על רצפת בטון בחצר הבניין ראינו גבר כבן 40 שוכב מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק לאחר שנחבל קשות בראשו ממוטות ברזל שעליהם נפל. הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום". 

מנכ"לית המוסד לבטיחות ולגהות ד"ר אורנית רז, פנתה היום (יום שלישי) ליו"ר ועדת העבודה, בקריאה להנחות יזמים באתרי בנייה, לקבל שירותים מניעתיים בפרק הזמן בו האתר סגור לאחר תאונה קטלנית. על פי הצעתה, ניידת הדרכה מלווה בצוות מקצועי – תגיע לאתרים בתוך 48 שעות לייעוץ ופעילות מניעתית, אשר תכלול הדרכה ממוקדת במספר שפות, המותאמת לעובדים בכל אתר ספציפי.

במכתבה לאלאלוף מציינת רז כי "השימוש בשירותי המוסד לבטיחות ולגהות נתון לשיקול דעתו של המעסיק והנו וולנטרי. אולם נראה שקיים קשר ישיר, ולא במפתיע, בין חברות המודרכות על ידי אנשי המוס"ל לבין צמצום מספר תאונות העבודה ומידת החומרה שלהן".
 
בשנתיים האחרונות הגיעו ניידות ההדרכה לכ-2,500 אתרי בניה ברחבי הארץ, וביצעו הדרכות ב-6 שפות, בהתאם לשפה המדוברת על ידי עובדי האתר.

 

מקור:דובר מד"א, זכיהלר
יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגהות.

 

שלח להדפסה