כניסה הרשמה צור קשר

אושרה הצעת חוק בועדת השרים לענייני חקיקה בנושא בטיחות באתרי בניה

 

עודכן ב:06/06/2016

 

הצעת חוק חדשה - חוק ארגון הפיקוח על העבודה (תיקון – צווים לסגירת אתר בנייה), התשע"ו–2016 בנושא בטיחות באתרי בניה אושרה ביום א' 5.6.16 בוועדת שרים לענייני חקיקה.

הצעת החוק קובעת סמכות למפקח על העבודה מטעם משרד הכלכלה לתת צו להפסקת הפעילות באתר הבנייה שאירעה בו תאונת בעודה שהביאה למות אדם או לפציעתו הקשה, למשך 5 ימים באופן מיידי, ובתנאי שהיתה למחזיק מקום העבודה הזדמנות לטעון טענותיו בתוך זמן סביר לאחר מתן הצו. וכן סמכות לחייב את מחזיק מקום העבודה לנקוט אמצעים להרחקת הסכנה.
 
עוד על פי הצעת החוק, אתר הבנייה יושבת באופן מלא עד אשר יתוקנו בו כל ליקויי הבטיחות ובמידה והעבודות יימשכו, על אף שליקויי הבטיחות לא תוקנו במלואם, מנהל האתר יועמד לדין פלילי כשהוא צפוי לשבת עד שנתיים בכלא. כיום, לא קובע החוק עיצומים כלשהם כנגד קבלנים שאינם מתקנים ליקויי בטיחות שהתגלו באתריהם. הצעת החוק תאפשר להשית עליהם עד שנתיים מאסר כאמור או קנס כספי.

לבסוף, מטילה הצעת החוק חובה על משטרת ישראל לדווח למפקח עבודה ראשי במקרה של תאונת עבודה שגרמה למותו או לפציעתו הקשה של אדם. בכך, ישתפר מנגנון הדיווח והחלפת הידע הין הגורמים הרלוונטיים המרכיבים את שרשרת הטיפול המדינתי במקרים של תאונת עבודה".

את ההצעה הגישו ח"כ האלוף במיל' איל בן ראובן (מחנ"צ) יחד עם ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) וח"כ חאג' יחיא (הרשימה המשותפת).

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגהות.

 

שלח להדפסה