כניסה הרשמה צור קשר

קהילה בטוחה בקרית גת

 

עודכן ב:10/04/2016

 

70 מפעלים ובתי עסק בעיר השתתפו בשנה האחרונה בתכנית קהילה בטוחה להגברת המודעות לנושאי בטיחות וגיהות במקומות העבודה. השבוע הם השתתפו בטקס סיום התוכנית, קיבלו תעודות השתתפות ואת תעודות קורס נאמני הבטיחות שעברו בהצלחה.  
 
הטקס שנערך במעמד ראש העיר קרית גת אבירם דהרי, סגנית ראש העיר ויו"ר הנהלת מרכז מריאן, שולמית סהלו, מנהל מחוז דרום במוסד לבטיחות ולגיהות, זאב שכטר, מנהל התוכנית אבי צימר, מנהלת קרן מנוף של המוסד לביטוח לאומי, רינה בודנקין, שותפי התוכנית ונציגי המפעלים שלקחו בה חלק.
 
פרויקט קהילה בטוחה פעל בקרית גת בשנה וחצי האחרונות במטרה להעלות את המודעות לבטיחות ובריאות תעסוקתית במקומות העבודה בעיר, במפעלים הקטנים ובעסקים המשפחתיים שמעסיקים עד עשרים וחמישה עובדים . כ-70 עסקים בקרית גת לקחו חלק בתוכנית, קיבלו כלים והדרכות כיצד לצמצם את מספר תאונות העבודה וכיצד לאפשר תשתית בטיחותית ובריאותית לעובדיהם. בקרית גת נרשם נתון מדהים של 74 אחוזי שיפור לאור הבדיקות שבוצעו במפעלים בתחילת התוכנית ובסיומה.
 

התכנית היא שיתוף פעולה מוצלח של עיריית קרית גת והמוסד לבטיחות ולגיהות, ובמימון קרן מנוף שבמוסד לביטוח לאומי. במסגרת התוכנית ומעבר לבדיקות שנערכו במפעלים, התקיימו בעיר גם שלושה מחזורים של קורס נאמני בטיחות. 50 נאמנים חדשים הצטרפו לקרית גת, מרביתם מהעסקים הקטנים שהשתתפו בתוכנית וכן מהרשות ויחידות הסמך שלה.

טקס הסיום נפתח בקטע נגינת אקורדיון של איציק ריין ושירה מפי אורלי עטיה, שניהם מהמוסד לבטיחות ולגיהות- מחוז דרום. במהלך הטקס הציגו נציגי צוות ההיגוי את התהליך שעברו המפעלים במסגרת התוכנית ואת הקריטריונים לבדיקות שנערכו בהם במהלך השנה האחרונה.
 
ראש העיר אבירם דהרי בירך את הנוכחים והודה לכל השותפים על פועלם: "אני שמח לראות את אחוזי השיפור הגבוהים ומקווה כי המפעלים בקרית גת ישמרו את שלמדו במהלך התוכנית וימשיכו להעמיק את השיפור". סגנית ראש העיר שולמית סהלו הוסיפה ואמרה כי חשיבות הפרויקט הוא במניעת תאונות במקומות העבודה. כל מניעה היא רווח של חיי אדם וכן רווח כלכלי החיוני כל כך לעסקים הקטנים על כן פעילות מוענת כשם שבוצעה במסגרת התוכנית קהילה בטוחה, היא מבורכת ומועילה לשגשוג העסקים בקרית גת.
 
אסתי שניצר ממאפיית קרית גת בירכה את הנוכחים בשם כל המפעלים ותעודות הצטיינות חולקו למפעלים שביצעו את השיפור המשמעותי ביותר לאור הבדיקות שנערכו בעסק. למקום הראשון הגיע מוסך לינר בע"מ, במקום השני מולרם הנדסה ומבו מטבחים ובמקום השלישי: מוסך לכיש ניסים אוחיון, דפוס משי גת ומורדיס בע"מ. כל העסקים קיבלו תעודות השתתפות ונאמני הבטיחות קיבלו גם הם תעודות הסמכה. לצד התעודות קיבלו כל המפעלים והעסקים ערכת עזרה ראשונה ייחודית מתנת מפעל אינטל.
 
במפעלים ביקשו להודות לכל השותפים בתוכנית, לצוות ההיגוי : אסתי וייסברג שהובילה את הפרויקט וליוותה אותו באדיקות מטעם קרן מנוף, מהמוסד לבטיחות-  זאב שכטר, אבי צימר ותודה מיוחדת לאיציק ריין אשר ליווה באופן אישי את הפעילות במפעלים ואף הדריך את קורסי הנאמנים ועשה זאת בחן ובכישרון רב. מעיריית קרית גת – שמעון ואזנה ומאיר דרעי מרישוי עסקים, רון מלכה הממונה על בטיחות העירייה ומזל שניר אשר ליוותה את הפרויקט ותרמה תרומה מכרעת להצלחתו. תודה מיוחדת ליוסי קרונמן, מנהלEHS  בטיחות בריאות וסביבה במפעל אינטל, לחכ"ל שליוותה את הפרויקט בתחילתו ולמרכז מריאן לגיל הרך בהנהלת יואל רחמים על אירוח מפגשי הקורס והטקס.

חלוקת תעודה בטקס: צילום מתוך אתר מועצת קרית גת

 

שלח להדפסה