כניסה הרשמה צור קשר

שימוש בוידאו להפצת מחקרים של NIOSH

 

עודכן ב:12/01/2016

 

בעולם של היום של תקשורת חזותית מקוונת, וידאו הינו אמצעי חיוני להעברת מידע ויצירת התעניינות בקרב הציבור בכל נושא, כולל מדעים. ככל שהציבור נסמך יותר ויותר על טלפונים חכמים ומחשבים למציאת מידע מהימן, חשוב יותר ויותר שמדענים וארגונים מדעיים יסייעו לציבור לנווט את דרכו בתחום המדעי המורכב באמצעות תוכן המוצג בדרכים ישירות וקלות לעיכול. וידאו נעשה אמצעי משמעותי לאספקת תוכן מסוג זה.

ב - 2014, המכון הלאומי האמריקאי לבטיחות ובריאות בעבודה בארה"ב (NIOSH) הפיק סדרה של סרטוני וידאו במטרה להפיץ מחקרים חדשים וקיימים במילותיהם של הגברים והנשים שערכו את המחקרים האלו. מטרת הפרויקט הייתה להביא לכך שבעלי העניין והציבור יהיו מודעים יותר לשפע המחקרים שמתבצעים במכון הלאומי האמריקאי לבטיחות ולבריאות בעבודה בארה"ב ולהגביר את ההפצה של ממצאים שלרוב היו מגיעים לקהלים מצומצמים יותר הכוללים מדענים אחרים שקוראים מגזינים מקצועיים. עד כה, הפקו סרטונים אלו במגוון נושאים, מנושאים בצמיחה כמו ננוטכנולוגיה, למחקרים חדשים במניעת בעיות בריאות תעסוקתיות ממושכות כמו אסטמה תעסוקתית.

קליפים בעלי אופי קצר יותר מסרטוני הוידאו המוזכרים לעיל הם אלו הנמצאים גם בדף האינסטגרם של המכון הלאומי לבטיחות וגהות בתעסוקה בארה"ב.

בפורמט פשוט, כל סרטון מציג את החוקר הרלוונטי המסביר בקצרה את המטרה, המבנה או הממצאים של מחקר נתון.

המכון הלאומי
האמריקאי לבטיחות ולבריאות בעבודה בארה"ב מפרסם ומקדם בטיחות וגיהות באמצעות סרטונים גם בערוץ היוטיוב של המכון, ומקדם אותם במדיות חברתיות אחרות המושכות מספר רב של מבקרים, וכוללים קישור או הפניה לאתר למידע נוסף. הפקת סרטונים אלו, מושכת קהלים כגון מנהיגי תעשייה, איגודי עובדים, ספקים של שירותי בריאות, סטודנטים, עובדים ובני משפחות שלא היו מתוודעים לעבודה במכון הלאומי בדרך אחרת. כשאיגודים מקצועיים ומגזינים מתחילים יותר ויותר ליצור סרטונים בעצמם, היוזמה של המכון הלאומי עוזרת לו להתקדם עם המגמות הרווחות ולמדענים שלו לצבור ניסיון שיוכל להוות נכס עבור המכון הלאומי ולקריירות שלהם. מצלמות עשה-זאת-בעצמך, תוכנות עריכה זמינות ואף יכולות צילום הוידאו של הטלפונים החכמים, מאפשרים לייצר דבר שלפני כמה שנים עדיין הצריך מתקני הפקה וטכנאים מיומנים.

סדרת סרטוני הוידאו החדשה באה בהמשך לסדרה קודמת של סרטוני המכון הלאומי
האמריקאי לבטיחות ובריאות בעבודה בארה"ב - "נשים במדע". סדרת סרטונים זאת פותחה כדי להבליט את ההישגים של נשים במכון הלאומי האמריקאי לבטיחות ולבריאות בעבודה בארה"ב שקידמו מחקרים ברמה עולמית בתחומי ה STEM - מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה. זה נעשה כמענה לצורך, שהועלה על ידי האגודה האמריקאית לקידום המדעים, אגודת הנשים במדע ומנהיגים לאומיים אחרים, במקורות לעידוד השתתפות רבה יותר של נשים בתחומי המדעים. אלו הם שמונה סרטונים בסדרה זו.

שתי סדרות אלו נבנו על ניסיון קודם של המכון הלאומי
האמריקאי לבטיחות ובריאות בעבודה בארה"ב בהפקת סרטונים ארוכים יותר שהופקו במטרה לשמש מרכיבים של תוכניות הדרכה בבטיחות ובריאות תעסוקתית, או לעניין שותפים בתוכניות ספציפיות של המכון הלאומי האמריקאי לבטיחות ובריאות בעבודה בארה"ב. סרטונים אלו מתפרשים על תכנים שונים מהתמקדות בנושאים של ריאות שחורות בקרב כורים והסבר על תוכנית הערכת הסיכונים הבריאותיים.

למוסד לבטיחות ולגיהות קיים ערוץ וידאו ביוטיוב בו מוצגים סרטונים שונים בנושא בטיחות וגהות. אנו מאמינים שערוץ הוידאו הינו אמצעי חשוב להפצת מחקרים, הסברים ופרסומים. 

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה