כניסה הרשמה צור קשר

מעבדת המחקר של יבמ בחיפה פיתחה מערכת חדשה לצימצום כמות תאונות העבודה

 

עודכן ב:28/12/2015

 

חוקרי מעבדת המחקר של יבמ בחיפה זיהו את הצורך בניהול הבטיחות במקומות עבודה ופיתחו מערכת בשם Work Right שלהערכתם תצמצם את כמות התאונות ואירועי הבטיחות בארגונים. המערכת הייחודית אוספת ומנתחת מידע רב המגיע ממגוון חיישנים המוטמעים בציוד בטיחות כגון: קסדה חכמה, אפוד מגן חכם, סמארטפון. באמצעות חיישנים אלה ניתן למדוד דופק של עובד, את התנועתיות שלו, טמפרטורת גוף וסביבה, לחות, רעש ופרמטרים נוספים, המאפשרים לזהות בזמן אמת מצבי סיכון, חוסר ריכוז, ועייפות ולהתריע על כל חריגה.

המערכת מדווחת על כל אירוע חריג, מזהה מראש סכנות ומדווחת עליהן באופן אקטיבי, לעובד, למנהל הישיר או למנהל האתר, כדי שאפשר יהיה להימנע מהן. לדוגמא: המערכת מתריעה כשעובד נמצא בשטח ללא קסדת בטיחות או אוזניות מגן באזורים הדורשים ציוד זה, או כשעובד נמצא בקרבה מסוכנת למכונות עובדות, כשיש סכנת החלקה, במקרים בהם קיימת חשיפה מתמשכת לרעש, חשיפה לגזים רעילים, התייבשות, עייפות. בכל מקרה כזה היא מתריעה לפני שתאונה מתרחשת. בנוסף, המערכת יכולה לזהות מצבי חרום כגון נפילות והתעלפויות ולהודיע על כך מיידית לגורמי הצלה ולכל מי שבסביבת העובד, שיכול לספק עזרה.

הטלפון החכם, הצמוד לעובד, מקבל תשדורות מכל החיישנים וציוד הבטיחות החכם שבסביבה, קולט את המידע ויכול לעבד ולנתח אותו על הטלפון עצמו, המשמש כמעין מחשב הצמוד לעובד. חלק מהמידע שנאסף מועבר לענן לניתוח נוסף על מנת ללמוד ולשפר את נהלי הבטיחות ולבצע התאמה אישית של נהלי הבטיחות לכל עובד.

כל ארגון יכול להגדיר אילו סוגי הגנה הוא צריך ויבמ תתאים את הפתרון לצרכים שיוגדרו על ידו, באמצעות פיתוח אלגוריתמים ייחודיים.

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה