כניסה הרשמה צור קשר

המשרד להגנת הסביבה שוקל להשבית את המפעל של סנו בהוד השרון

 

עודכן ב:19/08/2008

 

המשרד להגנת הסביבה שוקל להוציא צו הפסקת עבודה למפעל סנו בהוד השרון, לאחר שהתברר כי הוא מאחסן חומרים רעילים בניגוד להוראות - כך נודע ל"כלכליסט".

מבדיקה שערכו נציגי המשרד להגנת הסביבה בתחילת יולי עולה כי המפעל אינו ערוך להתמודד עם אירוע של חומרים מסוכנים. אחד החומרים, פסולת אירוסולים, אוחסן ללא קירוי וללא שילוט, ופסולת של החומרים המסוכנים אוחסנה ללא הצללה, בניגוד לנהלים.

במהלך הסיור נודע לאחראי הרעלים במשרד להגנת הסביבה, אבי עזרן, כי חבית המכילה חומר מתילן כלוריד התבקעה במחסן החומרים המסוכנים. במהלך הסיור אירעה תקלה של חומרים מסוכנים שבמהלכה נשפך חומר מסוג היפוכלוריט. עוד נמצא כי פתחי ניקוז מי גשם ממוקמים בסמוך למקום ניקוז השפכים וללא הפרדה ממנו.

לאור ממצאים אלו הודיע המשרד להגנת הסביבה לסנו כי יפעל בכל האמצעים המשפטיים, כולל הוצאת צו פינוי רעלים.

רועי טל, מנהל תחום התעשיות במשרד להגנת הסביבה, הודיע למנהלי המפעל כי העונש המרבי בגין עבירה על החוק הוא שלוש שנות מאסר או קנס כספי של בין 202 אלף שקל ל-1.6 מיליון שקל.

סנו הוקמה לפני כ-40 שנה על ידי ברונו לנדסברג. כיום יש לחברה חמישה מפעלים, המפיצים 500 מוצרים, והיא מעסיקה יותר מ-700 עובדים.

מסנו נמסר: "כל החומרים המסוכנים מאוחסנים בהתאם לכל הנהלים הכתובים בחוק. בכוונת החברה לרכוש מחסן אוטומטי לאחסון כל חומרי הגלם והיא פועלת להקמת מתקן שפכים חדש. בימים אלה נחפרת תעלה לתיחום שטח התפעול, בנוסף לתעלה הקיימת להגנה יתרה ומוקפדת על הפרדת מי השפכים מהגשמים. בעת ביקור נציגת המשרד להגנת הסביבה במפעל היה טפטוף והדבר תוקן מיידית. באותו ביקור בוצע תרגיל דמה לבדיקת אירוע שבמהלכו חבית מתבקעת".

 

מקור:כלכליסט (גלית שפיר).

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 05.08.2024

 

שאלה:

מהן הדרישות להשגחה וביקורת ממפעיל דוד קיטור?

 

התשובה:

התייחסות תחיקתית לנושא קיימת בתקנה 3 לתקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000.

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע