כניסה הרשמה צור קשר

לפי NSC כ-27% מתאונות הרכב קשורות לשימוש בטלפונים ניידים

 

עודכן ב:27/05/2015

 

על פי הערכה של המועצה הלאומית לבטיחות של ארה"ב NSC, מספר תאונות הרכב הקשורות בשימוש בטלפונים ניידים הולך וגדל כבר השנה השלישית ברצף ומסתכם כעת ב-27% מכלל התאונות. ההערכה כוללת תאונות בהם הנהגים שלחו מסרונים או דיברו בטלפונים ניידים – גם באמצעות דיבורית. לדעת NSC, מספר התאונות הקשורות לשליחת מסרונים קפץ מ-5% ל-6%, ומספר התאונות הקשורות לדיבורים בטלפונים ניידים בזמן הנהיגה נשאר על 21%.
 
לדבריה של דברה הרסמן [Deborah A.P. Hersman], נשיאה ומנכ"לית של המועצה הלאומית לבטיחות NSC: "הטכנולוגיה של היום מאפשרת לנו את הבלתי יאומן ביצירת קשר, וגורמת לנו ליצור מצבים מסוכנים בזמן נהיגה. למרות המודעות של האנשים לסיכונים הכרוכים בנהיגה לא מרוכזת ומסוכנת, הנתונים מראים שהתנהגות זאת ממשיכה. אנו זקוקים לחינוך טוב יותר, לחקיקה ולאכיפה על מנת להפוך את הכבישים שלנו לבטוחים יותר לכולם".
 
המועצה מבססת את ההערתה על פי מודל שמשתמש בנתוני תאונות המוות הלאומיים, בנתוני תצפיות ובנתוני המחקרים בנושא. שליחת מסרונים בזמן הנהיגה מגבירה סיכון התאונה פי שמונה לפחות. הנהגים המשוחחים בטלפון שמוחזק ביד או באמצעות דיבורית, חשופים לסיכון התאונה המוגבר פי ארבע.

 

סרטון NSC ב- YouTube:



המקור:
http://www.nsc.org/learn/about/Pages/Cell-phones-involved-estimated-27-percent-car-crashes.aspx?var=homepage1

 

מקור:יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות וגיהות.

 

שלח להדפסה