כניסה הרשמה צור קשר

מחקר חדש של מינהל הבטיחות בארה"ב בנושא פגיעה בשמיעה

 

עודכן ב:31/05/2015

 

מחקר חדש של מינהל הבטיחות בארה"ב NIOSH בחן מגמות של הפגיעות מרעש בענפי תעשייה שונים במהלך 30 השנים האחרונות. במחקר נמצא שבמרבית הסקטורים התעשייתיים חל שיפור משמעותי עם הזמן בהפחתת הסיכון למערכת השמיעה. יחד עם זאת, לעומת השיפור במרבית ענפי התעשייה, חלה עלייה בפגיעות בענף הבנייה, מוסדות רפואיים ובמקומות אלה נחוץ להשקיע מאמץ נוסף.

כידוע, חשיפה נמשכת לרעש מעל ערכי חשיפה מותרים או חשיפה למספר חומרים כימיים, עלולה לגרום לפגיעה במערכת השמיעה אותה ניתן לקשור למקום העבודה (נזק מושרה רעש) למקום העבודה, הנזק הוא בלתי הפיך.

המחקר, חסר התקדים בהיקפו, בחן מגמות פגיעה מרעש 30 שנים לאחור בחלוקה לסקטורים שונים. הוא מאפשר הסתכלות טובה על פני זמן,  ולבחון כיצד העובדים מושפעים מסביבות עבודה בהן קיים רעש מזיק. בחינת המגמות לאורך זמן מאפשר הבנה טובה יותר היכן להתמקד בשנים הבאות. לדברי החוקרים - בקרת הרעש במקום העבודה קשורה ישירות למניעת הנזק בכל התעשיות בהן ניתן לשפר את המצב. המחקר כלל בחינת נתונים מתוך כ-2 מיליון אודיוגרמות של עובדים חשופים לרעש.  

בין הממצאים העיקרים:

 
  • המספר הכללי של העובדים ששמיעתם נפגעה העומד על 20% (מקרים חדשים וישנים) במהלך 30 שנה ונותר בעינו משקף את הנטל הבריאותי והכלכלי שנותר ללא שינוי.
  • מספר המקרים החדשים, שנפגעו עם השנים, מצביע על התקדמות מסוימת במאמצי מניעת נזקי רעש בתעסוקה.
  • בענף הבנייה נרשם מספר המקרים היחסי הרב ביותר של פגיעה בשמיעה במשך כל תקופת המחקר.
  • במרבית ענפי התעשייה חלה ירידה משמעותית במספר הנפגעים למעט במוסדות רפואיים.

על פי החוקרים: אין תעשייה שאפשר להגדירה "בטוחה" מפני נזקי רעש. טיפול נכון בבעיה מאפשר למנוע את הנזק הזה.
 

 

מקור:רון וייזינגר, מנהל אגף גיהות, המוסד לבטיחות ולגיהות
.

 

שלח להדפסה