כניסה הרשמה צור קשר

אזהרה משימוש בבריכות מתנפחות בעלות תקע גרמני לא תיקני

 

עודכן ב:09/07/2008

 

הממונה על התקינה במשרד התמ"ת, גרישה דייטש, פונה לציבור ומבקש להזהירו משימוש בבריכות מתנפחות המסומנות INTEX אשר מכילות משאבות מים חשמליות כאשר הן בעלות תקע גרמני שאינו יוצר מגע הארקה עם השקע הישראלי וע"י כך עלולות לגרום להתחשמלות. התקע הגרמני מכיל שני פיני מגע עגולים בולטים (פאזה ואפס) ומגע הארקה שקוע בגופו של תקע כאשר תקע ישראלי מכיל שלושה פיני מגע עגולים בולטים.

אנשי הממונה על התקינה במשרד התמ"ת נטלו לאחרונה בריכה מרשת הום סנטר סניף שפיים והיא הועברה באותו היום לבדיקת המעבדה לחשמל במכון התקנים.
מבדיקת המעבדה עולה כי המוצר מכיל משאבת מים חשמלית בעלת תקע גרמני לא תיקני.

הממונה על התקינה במשרד התמ"ת שלח באופן מיידי מכתבי שימוע ליבואן ולמנכ"ל רשת השיווק.

אתמול ערכו אנשי הממונה על התקינה במשרד התמ"ת ביקורות חוזרות מתוכננות באחד מסניפי רשת הום סנטר (ראשל"צ) ובאחד מסניפי רשת שופרסל (אשדוד). בשני המקומות נמצאו בריכות למכירה והן הורדו מיידית מהמדפים בנוכחות אנשי הממונה על התקינה.

מנהלי הסניפים נתבקשו להעביר את המידע להנהלותיהם.

במקביל, הוציא הממונה על התקינה צו מינהלי ליבואן המצווה עליו להפסיק באופן מיידי יבוא ומכירה, להוריד את המוצרים מכל נקודות השיווק ולבצע Re-call בעיתונות לגבי אותן הבריכות שכבר נמכרו.

הממונה על התקינה מציין כי האזהרה אינה מתייחסת לבריכות דומות, גם הן מסומנות INTEX, אשר נמכרות ברשת טויס-אר-אס ובחנות "צעצועי מורן" באזור התעשייה החדש בראשל"צ - בריכות אלה מצוידות בתקע ישראלי המבטיח הארקה כנדרש.

 

 

מקור:משרד התמ"ת.

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע