כניסה הרשמה צור קשר

קורס נאמני בטיחות הראשון בבית הספר לכבאות בראשון לציון

 

עודכן ב:26/10/2014

 

בתמונת הסיום של קורס נאמני בטיחות מחזור מס 1 עמדו להם נרגשים 38 חניכים לוחמי אש מכל יחידות הכיבוי ברחבי הארץ.

מטרות הקורס שהסתיים ב19/9/14 כפי שהוגדרו על ידי מחבר מאמר זה שונות מעט מקורס נאמני בטיחות "רגיל", שהרי בלוחמי אש עסקינן שהבטיחות מהווה את הבסיס המרכזי לעיסוק המקצועי היום יומי שלהם   וכפועל יוצא גם רמת הידע המקצועי שלהם. לפיכך נדרש בקורס כזה לעלות מדרגה "טוויסט בעלילה" ועל כן במקום שלושה ימים שנמשך קורס נאמנים רגיל, התפרס הקורס הזה על פני 5 ימים כאשר יום שלם מתוכו הוקדש לביצוע תרגול סקר סיכונים ביחידות שבהם משרתים אותם לוחמי אש.

את סיקרי הסיכונים שהכינו, הציגו החניכים ביום האחרון של הקורס המצגות מפרטות מלוות בתמונות בפני סגל פיקוד הקורס ושאר החניכים וזכו להתייחסות ומעובות ערה של כל הנוכחים בכיתה.
זה היה בעצם שיאו של הקורס שהביאה לידי ביטוי מעשי את כל חומר הלימוד שהועבר במהלכו, ונתן לחניכים תחושה של מעורבות עמוקה בנעשה בתחום הבטיחות ביחידה ובנקודות לשיפור ותיקון ומיצבה אותם במקום ובמשבצת האירגונית שם תרומתם היא המיטבית  והמרבית.

וכעת נחזור למטרות הקורס: הרשות הארצית לכבאות והצלה היא ארגון צעיר המקים לעצמו את מערך הבטיחות הנפרס ונאמני הבטיחות מהווים את השלד המקצועי היציב והקבוע ביחידות שנותן תשתית מקצועית למפקדים, לקציני הבטיחות ולעמיתיהם לוחמי האש, מכאן נגזרות מטרות הקורס: לתת את הכלים לביצוע משימת נאמן בטיחות והכשרות בתחום ההיבט החוקי, סיכונים בעבודה, ארגונומיה, חומרים מסוכנים, סקר סיכונים, ניהול סיכונים. קצת מתוך חוויות הקורס, במהלך ימי ההכשרה נחשפו החניכים שכאמור הגיעו מתחנות הכיבוי  ברחבי הארץ למפגעים ולבעיות בטיחות ביחידות אחרות והשכילו להבין שקיים מכנה משותף : הבסיס המרכזי לבטיחות מושתת על מניעת תאונות באמצעות תיקון מפגעים ושליטה בסיכונים.

בנוסף לכך הבינו החניכים שרמת הציפיות מהם גבוהה מצד המטה ומצד השטח כאחד להוות צינור דו סטרי להעברת מידע בטיחותי.

38 נאמני הבטיחות שהתווספו למערך הבטיחות של הרשות הארצית לכבאות והצלה מהווים אבן דרך משמעותית בהתקדמות המקצועית של הארגון לאור מטרותיו.


 

 

מקור:מיכאל לרר, עורך מקצועי, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה