כניסה הרשמה צור קשר

בעקבות תקנה חדשה "נזק בטיחותי" ירשם לראשונה ברישיון הרכב

 

עודכן ב:04/08/2014

 

החל מאתמול (יום ראשון) , תצוין ברישיון רכב שעבר תאונה, הערת "נזק בטיחותי", במקרים בהם עבר הרכב תאונה ונגרם לו נזק בטיחותי. זאת, בעקבות תקנה חדשה שנחתמה על ידי  שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

שר התחבורה  ציין כי רישום "נזק בטיחותי" ברישיון הרכב, יאפשר לראשונה לחשוף מידע חשוב על עברו של הרכב ויספק לציבור שקיפות מלאה על כלי הרכב הנרכש על ידו. כמו כן הוא יצמצם את תופעת גניבת כלי רכב, לצורך פירוקם לחלקים.

על פי התקנה החדשה, "נזק בטיחותי" יוגדר כ"נזק שגרם לעיוות, הסטה, סדק או שבר מהותיים, באחד מעמודי המרכב או במסגרת גג המרכב, וכן באחת מקורות השלדה הקדמית או האחורית שבין ציר הגלגלים הקדמיים והאחוריים.

"נזק בטיחותי" יוגדר גם במקרה של פגיעה במרכב הרכב שגרמה לעיוות או לשינוי במבנה הגיאומטרי של רצפת המרכב, למעט נזק לחלקים הניתנים לפירוק ולהחלפה, באמצעות ברגים ולא על ידי ריתוך.

על פי התקנה החדשה, יחויב כל שמאי רכב שבדק כלי רכב שנגרם לו "נזק בטיחותי", או מנהל מקצועי של מוסך מורשה לבדיקת רכב לאחר תאונה, לדווח באופן מקוון לרשות הרישוי על כל רכב שנגרם לו "נזק בטיחותי", במטרה לאפשר שקיפות מרבית לציבור הקונים ולמנוע העלמת מידע חשוב על עברו של הרכב.

יצוין כי בשנים האחרונות, החל משרד התחבורה להוסיף ברישיון הרכב את הרישום המקורי של הרכב. כך למשל, מצוין אם רכב הוגדר בעבר כרכב ליסינג (החכר), רכב להשכרה, רכב חברה או רכב ממשלתי, נתון המשפיע על ערכו של הרכב. בנוסף לכך, מצוין ברישיון הרכב מס' הקילומטרים שעבר הרכב עד למבחן השנתי האחרון.

 

מקור:משרד התחבורה.

 

שלח להדפסה