כניסה הרשמה צור קשר

כנס יישומיי ארגונומיה בישראל

 

עודכן ב:25/02/2014

 

במסגרת הכינוס של האגודה הישראלית לארגונומיה והנדסת אנוש שהתקיים בחברת My Desk בשפיים ביום שלישי (25.2.14) הציג דניאל חדד מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות נתונים כלכליים שמהם עולה כי כל שנה מתוספים כ - 1900 אנשים מוגבלים בשל תאונות עבודה ומחלות מקצוע. בסה"כ בכל שנה מפסיד המשק כ -  2.3  מיליון ימי עבודה. עוד הוסיף מר חדד כי המוסד לבטיחות ולגיהות שחוגג השנה 60 שנה להוסדו פועל למטרה לצמצם את שיעור הנפגעים תוך יישום אסטרטגיה המרחיבה את פעילות המוסד לבטיחות ולגיהות ממעגל העבודה בלבד לבטיחות וגיהות במעגל החיים השלם.
 
דניאל חדד מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות פרופ' יאיר ליפשיץ יו"ר אגודה הישראלית לארגונומיה

פרופ' יאיר ליפשיץ יו"ר אגודה הישראלית לארגונומיה שבח את שיתוף הפעולה הרחב בין המוסד לבטיחות ולגיהות והאגודה הישראלית לארגונומיה. כמו כן ציין כי 9 התקנים שאומצו בנושא הארגונומיה ע"י מכון התקנים הנו צעד קטן בדרך גדולה וארוכה לקידום הארגונומיה. עוד סיפר כי האגודה הישראלית החלה בתהליך להסמכה של נושאים ארגונומיים קבענו שארגונומיסט יהיה לפחות בעל תואר שני ושלוש שנים של ניסיון.

ד"ר יוהנה גייגר מדריכת ארגונומיה ארצית במוסד לבטיחות ולגיהות, אמרה כי פרסום התקנים הנו צעד משמעותי לעבודה בתחום ואמרה שבעקבות הפרסום היא מקוה שהמודעות לנושא תגדל בכל מקומות העבודה.

אייל לוי ארגונומיסט של חברת אינטל וממארגני הכינוס ציין כי התקנים הישראלים לארגונומיה יציבו דרישות להבטיח את בריאות העובד באמצעות כלים מדדים.

בנוסף סטודנטים מהטכניון הציגו פרויקטים שביצעו בהנחיית פרופ' יאיר ליפשיץ לשיפור תהליכים תעשייתיים.

הדס איצקוביץ מהטכניון הציגה תיכנון ארגונומי לעמדת רופא מרדים, אוהד אדוראן מחברת דיפלומט הציג פרויקט של ארגונומיה בעמדת תיוג, ד"ר אינה ניסבאום ופרופ' אברהם חיים דיברו על השפעות הפיזיולוגיות של התאורה במשרד ובבית על בריאות העובדים והאוכלוסיה.

 

מקור:מיכאל לרר, עורך מקצועי, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה