כניסה הרשמה צור קשר

תקנות חדשות לחוק התכנון והבנייה בעקבות ועדת זיילר

 

עודכן ב:16/02/2014

 

לאחר קריסת המרפסות בחדרה ושש שנים לאחר פרסום המלצות וועדת זיילר, אישרה הארצית לתכנון ובנייה תקנים חדשים הנוגעים לשלד בניינים ובטיחות.

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות מנכ"ל משרד הפנים ד"ר שוקי אמרני, המליצה אתמול לשר הפנים לחתום על הפרקים הראשונים של תקנות התכנון והבנייה, אשר הוכנו בעקבות המלצות "ועדת זיילר" שפורסמו ב-2007.

תקנות התכנון והבנייה הן מערכת הוראות מקיפה, ממוינת ומסווגת, הכוללת את הסף המינימלי הנחוץ כדי להבטיח את איכות התכנון והביצוע של הבנייה בישראל ואת בטיחות הציבור. עם השלמת התקנתן, יאגדו התקנות הוראות בתחומי הבנייה השונים, באופן מסודר ואחיד, אשר יקל על המתכננים, המהנדסים, הקבלנים, המפקחים, הרשויות, ויתר העוסקים במלאכת הבנייה.

ארבעת הפרקים הראשונים שאושרו גובשו על ידי משרד השיכון בהתייעצות עם משרד הפנים, בהתאם להחלטת ממשלה בנושא. ועדת המשנה לתקנות של המועצה הארצית קיימה דיונים רבים וגיבשה את הנוסח, אשר הומלץ על ידי המועצה הארצית. עם כניסתם לתוקף, יחליפו הפרקים שיפורסמו את ההוראות הקיימות כיום על פי חוק התכנון והבנייה. התקנות החדשות מתייחסות לשלד הבניין, בטיחות אש ובטיחות המשתמש.

לכתבה המלאה באתר גלובס

 

מקור:אתר גלובס.

 

שלח להדפסה