כניסה הרשמה צור קשר

העיר ניו יורק תשקיע 4 מיליון דולר בגיוס 20 מהנדסי בטיחות

 

עודכן ב:02/06/2008

 

פראס חכרוש, פועל בניין בן 34 מכפר כנא, נהרג אתמול אחר הצהריים (יום ב') בתאונת עבודה שאירעה באתר בנייה בקרית מוצקין. חכרוש נפגע לאחר שצינור המשמש להזרמת בטון ליציקה הוטח בראשו.

התאונה אירעה סמוך לשעה 16:00 באתר בנייה ברחוב ברק בקריית מוצקין. עובדים הקימו באותה שעה מבנה ויצקו עמודי בטון במקום. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום עמלו במשך שעה ארוכה על חילוץ הפועל, שנפל לתוך תבנית היציקה. צוות טיפול נמרץ של מד"א שהוזעק אף הוא למקום נאלץ לקבוע את מותו.

מבדיקת התאונה עולה כי חכרוש עמד על קיר לבנים וניתב את צינור המשאבה, שהזרימה בטון מהמערבל לתבנית היציקה. לפתע התערער שיווי המשקל של המשאבה, ככל הנראה לאחר שאחת מרגליה קרסה. כתוצאה מכך פגע הצינור בראשו של חכרוש. הוא נלכד בין הברזלים שבתבנית היציקה, ולמקום הוזעקו צוותים של כיבוי אש ומד"א.

מפקד תחנת זבולון, נצ"מ ג'מאל חכרוש, סיפר ל-חדשות msn על התאונה. על פי חקירה ראשונית, עולה כי נהג משאית הבטון הפעיל את הרגליים ההידראוליות לא על משטח יציב וישר ומסיבה שלא ברורה כרגע, קרסה הרגל השמאלית הקדמית, והביאה להתמוטטות המשאית על הבניין.
כתוצאה מכך, הפועל, שהיה באמצע כיוון זרוע המנוף שהזרימה את הבטון, נמחץ תחת המנוף. "חקרנו את כל המעורבים בסיפור ונבדק חשד לרשלנות מצד מפעיל משאית הבטון", הוסיף נצ"מ חכרוש.

מפקד המשמרת בכיבוי האש, רשף פיני סיסו, ציין כי הכוחות נאלצו לפעול בזהירות יתרה כדי שהקיר לא יתמוטט. לדבריו, רק לאחר פעולות מורכבות הצליחו לחלץ את האיש מהתבנית. לצוותי מד"א-כרמל שכבר היו אז במקום לא נותרה ברירה לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה והעבירה הודעה למשרד העבודה והרווחה.

במקביל, אירעה תאונת עבודה אחרת בקריית ביאליק, שם נפל פועל כבן 30 לפיר של מעלית מגובה של כחמישה מטרים. האיש נחבל בכל חלקי גופו, ובעיקר בגבו. צוות של מד"א-כרמל העניק לפצוע טיפול ראשוני במקום ופינה אותו לבית החולים בנהריה. מצבו מוגדר בינוני.



 

 

מקור:ynet (אחיה ראב"ד)
חדשות msn (יאיר גבע) .

 

שלח להדפסה

תשובת השבוע

מתאריך: 09.10.2024

 

שאלה:

האם נדרש התקן למניעת עלייה/טיפוס על סולם קבוע - סולמות קבועים?

 

התשובה:

הדרישות להתקנה ושימוש בסולמות קבועים מופיעות בתחיקה שלהלן:

 < קרא עוד

 

לארכיון תשובת השבוע