כניסה הרשמה צור קשר

סיור ועדת הבנייה של המוסד לבטיחות ולגיהות בעיר הבה"דים בנגב

 

עודכן ב:09/01/2014

 

ועדת הבנייה של המוסד לבטיחות ולגיהות ערכה בתאריך 08.1.2014 סיור בעיר הבה"דים. העיר, בשמה הרשמי קריית בן-גוריון או בשמה במשרד הביטחון " קריית ההדרכה של צה"ל בנגב" היא מתחם מתוכנן שיכיל שמונה בסיסי הדרכה (בה"דים) למגורים ופעילות של אלפי חיילים, בתוך מתחם עתידי חדש בדרום הארץ.

את הסיור אירח מר מירון ענבר מנהל בטחון ובטיחות של חברת "מבט לנגב - הקמה" בשיתוף עם שלמה איציקובסקי מ"מ מנהל אגף הנדסה במוסד לבטיחות ולגיהות ומר יונה שמר, יו"ר ועדת הבניה. "מבט לנגב - הקמה" מהווה את זרוע ההקמה של חברת "מבט לנגב" אשר קיבלה את הזכיון לתכנן, להקים, למממן לתפעל ולתחזק את עיר הבה"דים לתקופת זיכיון של 25 שנים בשיטת PPP.

הסיור נפתח בדברים שנשא פיני ליברמן, מנכ"ל חברת "מבט לנגב - הקמה" שאמר: הפרויקט, ברמה הלאומית, נולד מתוך צורך בסיסי לשדרג תשתיות כאשר המיקום נבחר בין השאר מתוך רצון להגשים את חזון פתוח הנגב, ולכן אני רואה זאת קודם כל כפרויקט לאומי חשוב ומשמעותי. החברה החלה לפעול לפני כשנתיים. בשטח נבנית בעצם "עיר ברמה האורבנית" שתכלול בין השאר: מגורים הנבנים בתקן 5821 של בניה ירוקה, אזורי הדרכה, משרדים, מרכז מסחרי וקניון עם שרותים אזרחים, אולם כנסים אדיטוריום, מבנה מרפאה, מכלול הסעדה שיספק מעל 10,000 מנות ליום , אזור לוגיסטי ועוד.  בשטח נמצאים מידי יום כ 900 עובדים, כאשר מעל 80 אחוז מהם מהדרום,  ועוד כ 400 עובדים מהמפעלים בסביבה אשר עובדים עבור הפרויקט.

בהיבט הבטיחות ציין ליברמן, שמיעוט הנפגעים בפרויקט עד כה ורמת הבטיחות הגבוהה שנשמרת במתקן, הם תוצר של תפיסה בה שמים את העובד במרכז ושומרים על כבודו ועל הזכות שלו לעבודה בתנאים טובים ובשעות עבודה מסודרות. 

מר מירון ענבר ציין שפרויקט הינו פרויקט מיוחד במינו במספר היבטים, למשל, בפרויקט זה מוסרים את המפתח ל'לקוח הקצה' וזה מחייב התייחסות מיוחדת לקבלני ציוד המביאים את הציוד למתקן לאחר שמנהלי העבודה של הקבלנים המבצעים כבר עזבו, הדבר מחייב תיאום עם אותם ספקים בכדי להיערך מראש.

מערך הבטיחות נוצר עם תחילת העבודות בשנת 2012, כבר משלב עבודות העפר. מדיניות הבטיחות אושרה על ידי משרד הבטחון ומכילה עקרונות להבטיח סביבת עבודה בטוחה ובריאה. מאז מאז 2012 ביצעו כבר כ 1,100,000 שעות עבודה. להלן מספר דגשים מתוך פעילות הבטיחות השוטפת שהציג מר ענבר:
 
  • כל עובד חייב הדרכת בטיחות לקבלת תג כניסה לאתר, עובד חדש באתר לא יקבל תג ללא הדרכת בטיחות של מבט לנגב, ואחרי כן הקבלן הספציפי נותן הדרכה ספציפית
  • כל קבלן שנכנס מהווה כקבלן ראשי וממנה מנהל עבודה מטעמו וממונה בטיחות, סה"כ פועלים בשטח כ - 10 ממוני בטיחות וכ - 14 מנהלי עבודה
  • כל קבלן מגיש תכנית בטיחות וסקר סיכונים למירון ענבר
  • כל העובדים עוברים הדרכה בגובה באחריות קבלן ראשי
  • אחת לשבוע מתבצעות הדרכות ריענון על ידי ממונה בטיחות קבלן
  • ישיבות בטיחות מתקיימות בפורום של ממוני בטיחות ומנהלי עבודה אחת לשבועיים בהם מוצגים מפגעי בטיחות ולקחים
  • מבט לנגב מקיימים מבדקי בטיחות, תצפיות בטיחות, סיורי בטיחות ומופקים דוחות המופצים עד לרמת מנכ"ל. הדוח שיוצא מכיל גם תמונות ותאור
  • החברה נערכת כבר מעכשיו לבעיות הבטיחות שיווצרו כתוצאה של איכלוס בשלבים במקביל לעבודות, לצורך זה מכינים תוכנית מיוחדת

מר ענבר ציין שהעובדה שבמסגרת תפקידו הוא אחראי גם על בטיחות המתקן, מסייעת לו באכיפת חוקי הבטיחות בקרב שוהי המתקן.

עוד ציין מר ענבר שניידת הבטיחות של המוסד לבטיחות ולגיהות היתה במתקן לצורך הדרכה.

בסיום דבריו נערך סיור מקיף בשטח.



חברי הועדה בסיור בשטח בהנחיתו של מר מירון ענבר (חמישי מימין)



מר יונה שמר, יו"ר ועדת הבנייה מעניק תעודת הוקרה למר פיני ליברמן, מנכ"ל חברת "מבט לנגב - הקמה"

לצפייה בסיורים קודמים של ועדת הבנייה:

 

 

מקור:יקי אלעד, מנהל יחידת האינטרנט, המוסד לבטיחות ולגיהות.

 

שלח להדפסה