כניסה הרשמה צור קשר

דרישת מעקב לחברות צוברי גז למניעת בעיה בטיחותית חמורה ברשויות המקומיות

 

עודכן ב:07/01/2014

 

ח"כ מירי רגב, יו"ר וועדת הפנים והגנת הסביבה, קיימה 6.1.14  דיון מעקב בנושא צוברי גז ברשויות המקומיות.

בפתח הדיון ציינה ח"כ מירי רגב כי הוועדה פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה בעקבות דיון קודם וביקשה לדעת האם ניתן, מבחינה משפטית, להעביר לראש רשות מקומית מידע בנושא צוברי הגז שבשטח הרשות. בדיון התברר כי ישנם ראשי רשויות שאינם יודעים היכן ממוקמים צוברי הגז וצנרת הגז הנלווית אליהם, דבר שעלול ליצור סכנה ממשית אם תכנית בנין תתבצע מעל קווי הגז. עוד התברר כי חברות הגז יודעות היטב היכן נמצאים הצוברים. כמו כן, על פי החוק, כל צובר צריך לעבור הליך רישום במשרד הכלכלה. המשרד המפקח על צוברי הגז הוא משרד התשתיות. גם הרשויות המקומיות אמורות לבצע רישוי עסקים ורישוי בתחום התכנון והבניה של צוברי הגז. בפועל, ישנן כ- 25 חברות גז בישראל המורשות להקים צוברים ולהן יש את הרשימות המלאות והמדויקות של הצוברים ומיקומם. חברות העוברות על החוק אינן מבצעות רישום של הצוברים במשרד הכלכלה ואינן מעבירות את הצוברים הליכי רישוי ברשות המקומית.

בדיון התברר גם כי הפיקוח של משרד התשתיות על חברות הגז מצומצם ולמשרד הכלכלה אין את היכולת להתמודד עם כל חברות וסוכנויות הגז.  

בתום הדיון, דרשה ח"כ מירי רגב לקבל מחברות הגז את כל רשימות הצוברים. ממשרד הכלכלה היא דרשה לקבל את הרשימות המצויות בידם. ח"כ מירי רגב אמרה כי תערוך השוואה, שהרשויות היו אמורות לבצע, בין שתי הרשימות. כמו כן, דרשה ח"כ רגב ממשרד המשפטים לענות באופן ברור על השאלה האם ראש עיר יכול לדרוש ולקבל את המידע על צוברי גז מהרשויות והחברות שבידין נמצא המידע. ח"כ רגב אמרה כי במידת הצורך תפעל לחוקק חוק שיסדיר את רישום צוברי הגז והעברת המידע הרשום אל מקבלי החלטות בעיר (וועדה מקומית לתכנון ובנייה, ראש העיר, מהנדס העיר וכו').
 

 

מקור:אתר הכנסת.

 

שלח להדפסה