כניסה הרשמה צור קשר

אסון בדרך לאולימפיאדה - 2 הרוגים בהתמוטטות יציע באצטדיון

 

עודכן ב:01/12/2013

 

שני אנשים נהרגו בתאונה באצטדיון של סן-פאולו, שאמור לארח את טקס הפתיחה של משחקי הגביע העולמי 2014. בכיר בשירותי הכבאות המקומיים אמר שהצוותים נקראו ל'ארנה קורינתיאנס' לאחר דיווחים על קריסת מנוף שנפל מעל מבנה מתכתי והרס חלק מהחזית. האצטדיון היה אמור להיות מושלם בסוף דצמבר כדי לעמוד בלוח הזמנים של פיפ"א. ברזיל הודתה שהיא נאבקת להשלמת כל 12 אתרי האירועים.

אזהרה 'סביב השעון'
המשטרה הברזילאית אמרה ששני אנשים נהרגו בתאונה של יום רביעי, לאחר שדיווחים קודמים ציטטו כבאים שאמרו ששלושה נהרגו. מפעיל המנוף נלקח לבית חולים, אך שוחרר מאוחר יותר. חברת אודברכט תשתיות, החברה שבונה את האצטדיון, ספרה לבי.בי.סי. שהתאונה קרתה קצת לפני השעה 13:00 לפי הזמן המקומי (15:00 לפי שעון גרינוויץ'). הם אמרו ש"המנוף שהרים את הרכיב האחרון של מבנה הגג המתכתי קרס וגרם לנפילה של החלק של אזור התנועה של הבניין המזרחי". לוח מחוונים מחוץ לאתר נפגע גם כן.

החברה הדגישה שמבנה האצטדיון לא ניזוק. רב העובדים היו כנראה בחוץ בהפסקות הצהרים שלהם באותו הזמן. קטע וידאו הראה מאוחר יותר את מבנה המתכת הענק מעוקם מעל האצטדיון שהיה מוכר גם כ'איטאקווארו'. 'קורינתיאנס', המועדון שיעבור לאצטדיון החדש, אמרו בהודעה קצרה שהם "מצטערים ביותר על התאונה". ספ. בלאטר, נשיא פיפ"א  הגוף השולט בכדורגל העולמי  אמר שהוא "נעצב עמוקות מהמוות הטרגי". המזכיר הכללי של פיפ"א, ג'רום ואלקה אמר: "המום בקיצוניות מהחדשות של סן פאולו. מחשבותינו נתונות למשפחות הקורבנות של התאונה הזאת." בתצהיר, הגוף השולט בכדורגל העולמי הוסיף ש"בטיחות העובדים נמצאת בעדיפות העליונה של פיפ"א" וממשלת ברזיל.

האתר נבנה על ידי חברת אודברכט של ברזיל, שהודיעה לאחרונה שהאתר מוכן בכ- 94%. האצטדיון מיועד להתמלא בכ- 50,000 אנשים. אולם, 20,000 מושבים זמניים אמורים להתווסף לצורך משחק הפתיחה של הגביע העולמי לבקשת פיפ"א. זוהי התאונה הקטלנית השלישית באצטדיוני הגביע העולמי בברזיל, עם שני פועלי בניין נוספים שנהרגו במהלך השנתיים האחרונות. ששה מהאצטדיונים של ברזיל – כולל איטאקווארו  אינם מוכנים עדיין לקראת הגביע העולמי בקיץ הבא. בעיות בנייה ומחאות ציבוריות לגבי בזבוז כספים עכבו את ההכנות, וויר דייויס כתב הבי.בי.סי. בריו דה ז'ניירו מדווח.

ביום שלישי, דני ג'ורדאן, שעמד מאחורי ההכנות לגביע העולמי 2010 בדרום אפריקה, אמר שברזיל צריכה להתחיל בעבודות בנייה 'סביב השעון' אם תרצה להיות מוכנה עם כל הדברים לטורניר. 

לידיעה באתר bbc הכוללת תמונות וסרטון וידאו
 
 
 

 

מקור:אתר bbc news.

 

שלח להדפסה