כניסה הרשמה צור קשר

NIOSH פרסם המלצות חדשות לבקרת חשיפת עובדים לחלקיקי ננו-טכנולוגיה

 

עודכן ב:24/11/2013

 

המכון הלאומי לבטיחות ולבריאות תעסוקתית בארה"ב (NIOSH) פרסם ב-8 לנובמבר המלצות חדשות לבקרת החשיפה של עובדים לחלקיקי ננו-טכנולוגיה מהונדסים במהלך הייצור והשימוש התעשייתי של חומרים אלה. המלצות אלה מבוססות על טכנולוגיות המיושמות כיום במגוון של ענפים אשר משתמשים בחלקיקי ננו-טכנולוגיה, ועל שיטות בקרה שהוכחו כאפקטיביות בצמצום החשיפה התעסוקתית בענפים אחרים.
 
ההמלצות נכללות במסמך חדש "אסטרטגיות עכשוויות לאמצעי בטיחות הנדסיים בייצור חלקיקי ננו-טכנולוגיה ובשימוש בהם בתהליכי המשך" בפרסום של המכון הלאומי לבטיחות ולבריאות תעסוקתית בארה"ב DHHS פרסום 2014-102 – לעיון

"ככל שאנו ממשיכים לעבוד עם שותפים שונים על מנת ללמוד את ההשפעות הבריאותיות הנגרמות מחשיפה לחלקיקי ננו-טכנולוגיה, ובמיוחד ככל שחודרים חומרים חדשים ומוצרים חדשים, זה אך שקול להגן כעת על העובדים מפני תוצאות שליליות אפשריות לבריאותם", אמר מנהל המכון הלאומי לבטיחות ולבריאות תעסוקתית בארה"ב, ג'והן הוארד, .M.D. "המלצות אלה מייצגות את סוג ההדרכה המבוססת על מדע ששותפינו חפשו, כרכיב חיוני לתמיכה בצמיחה בטוחה של ננוטכנולוגיה והנהגת ארה"ב בשוק הגלובלי."
 
אמצעים הנדסיים עדיפים על אמצעים מינהליים ועל ציוד מגן אישי מכיוון שאלה מיועדים להסרת הסכנה במקור, לפני שזו באה במגע עם העובד. אולם, ראיות המצביעות על יעילות האמצעים במהלך הייצור והשימוש בחלקיקי ננו-טכנולוגיה מהונדסים ביישומים ספציפיים הנן נדירות.
  
ההמלצות של המכון הלאומי לבטיחות ולבריאות תעסוקתית בארה"ב ממלאות חלל להדרכה מבוססת-מדע שמעסיקים ועובדים יכולים כעת ליישם, כאשר נמשך המחקר לטובת הבנה טובה יותר של מאפייני חלקיקי הננו-טכנולוגיה והדרכים בהן עובדים יכולים להיחשף אליהם ואשר עלולים להציב סיכונים להשפעות בריאותיות שליליות.
 
בשוק מוצרי הצריכה קיימים כיום למעלה מ- 1000 מוצרים המכילים חלקיקי ננו-טכנולוגיה, כולל תכשירי איפור, הגנה מהשמש, מוצרים לאחסון מזון, מכשירים, ביגוד, אלקטרוניקה, מחשבים, מוצרי ספורט וציפויים. ככל שיותר חלקיקי ננו-טכנולוגיה חודרים למקומות העבודה ומוצרים שמאפשרים שימוש בחלקיקי ננו-טכנולוגיה חודרים לשוק, חיוני שהיצרנים והמשתמשים בחלקיקי ננו-טכנולוגיה מהונדסים יבטיחו סביבת עבודה בטוחה ובריאה, מצהיר המסמך החדש.
 
תהליכים הנדונים במסמך ואשר אמצעי הבטיחות מומלצים ומתוארים עבורם כוללים תהליכי הפעלת כורים וריקונם, שקילה וטיפול במינונים קטנים של ננו-אבקות, תהליכי ביניים וגימור, ועבודות אחזקה. המסמך מכיל גם המלצות להערכת הביצועים של טכנולוגיות בקרה ומערכות בקרה.
 
המכון הלאומי לבטיחות ולבריאות תעסוקתית בארה"ב הוא הגוף הפדרלי שעורך מחקרים ומפיק המלצות למניעת פגיעות, מחלות ומקרי מוות הקשורים לעבודה. הוא עורך תוכנית מחקר מקיפה ורב-צדדית עם שותפים על מנת להשיג הבנה טובה יותר של השלכות הננו טכנולוגיה על הבטיחות והבריאות התעסוקתיים, מפרסם את ממצאי המחקר ומפיץ בהרחבה המלצות לבטיחות ובריאות תעסוקתיים, על בסיס מדעי עם בקורת-עמיתים. למידע נוסף 

 

מקור:אתר "NIOSH".

 

שלח להדפסה